K2A förvaltar åt SPG i Tumba

K2A Knaust & Andersson Fastigheter har tecknat ett förvaltningavtal med Scandinavian Property Group, SPG gällande 150 bostäder, två lokaler och ett parkeringshus i Tumba, söder om centrala Stockholm.

Uppdraget omfattar ansvar för drift, skötsel, tillsyn och löpande underhåll såväl som uthyrning av lägenheter och parkeringsplatser. Den aktuella fastigheten ligger i Fågelbyn, ett nyutvecklat område i Tumba.

– Att fler bolag vänder sig till oss för förvaltningsuppdrag är ett styrkebesked för vår förvaltningsorganisation och den offensiva uthyrning vi arbetar med. Vi ser fram emot att samarbeta med SPG, vars bostäder i Tumba är i toppskick och blir ett bra komplement till våra populära lägenheter i Vega i Haninge, säger Johan Knaust, vd på K2A.

K2A:s uthyrning lutar sig mot en egen bostadskö bestående av över 125 000 personer och ett aktivt uthyrningsarbete som skapar låga vakanser. När Fastighetssverige listade de noterade fastighetsbolag som 2023 lyckats bäst med sin uthyrning hamnade K2A på tredje plats bland fastighetsbolag på large- och mid cap-listorna som uppger uthyrnings- eller vakansgrad i sina årsbokslut.

– Förvaltningsavtalet med K2A är ett viktigt steg för oss i att säkerställa en förstklassig boendemiljö för våra hyresgäster i Fågelbyn. Vi är glada över att samarbeta med K2A, ett företag med gedigen erfarenhet och kompetens inom fastighetsförvaltning, och vi ser fram emot att tillsammans skapa en trivsam och trygg miljö för våra hyresgäster, säger Björn Alexanderson, Head of Investment & Asset Management på Scandinavian Property Group.

Det går redan idag att anmäla intresse för lägenheterna i Fågelbyn på www.k2a.se.

Pontus Ekerljung, pr-chef, 073-024 36 00, pontus.ekerljung@k2a.se

K2A Knaust & Andersson Fastigheter AB – det gröna fastighetsbolaget – förvaltar hyresrätter långsiktigt för alla typer av boenden samt samhällsfastigheter. Bolagets marknader är Stockholm, Mälardalen och ett antal universitets- och högskoleorter i övriga Sverige. Se även www.k2a.se. K2A:s B-aktie (K2A B) och preferensaktie (K2A PREF) är noterade på Nasdaq Stockholm.

Att fler bolag vänder sig till oss för förvaltningsuppdrag är ett styrkebesked för vår förvaltningsorganisation och den offensiva uthyrning vi arbetar med. Vi ser fram emot att samarbeta med SPG, vars bostäder i Tumba är i toppskick och blir ett bra komplement till våra populära lägenheter i Vega i Haninge.
Johan Knaust, vd K2A
Förvaltningsavtalet med K2A är ett viktigt steg för oss i att säkerställa en förstklassig boendemiljö för våra hyresgäster i Fågelbyn. Vi är glada över att samarbeta med K2A, ett företag med gedigen erfarenhet och kompetens inom fastighetsförvaltning, och vi ser fram emot att tillsammans skapa en trivsam och trygg miljö för våra hyresgäster.