K2A förvärvar samhällsfastigheter i Södertälje och Nyköping

K2A Knaust & Andersson Fastigheter AB (publ) har tecknat avtal om att förvärva två samhällsfastigheter med LSS-boenden i Södertälje och Nyköping. Säljare är P&E Fastigheter och transaktionen baseras på ett fastighetsvärde om cirka 49 Mkr och tillträdet sker den 1 mars 2022. Förvärvet kommer att finansieras genom banklån samt eget kapital.

Fastigheterna innehåller sammanlagt 12 LSS-bostäder samt personal- och gemensamma ytor med en total uthyrningsbar area om cirka 1 000 kvm. Det sammanlagda hyresvärdet uppgår till cirka 2,5 Mkr på årsbasis. LSS-boendena är uppförda i trä och motsvarar ljusgrön klassificering enligt K2A:s gröna ramverk och förhyrs av Evus Omsorg med en återstående avtalstid om 15 år.

Johan Knaust, VD, 070-740 04 50, johan.knaust@k2a.se
Christian Lindberg, vice VD, 070-723 39 48, christian.lindberg@k2a.se

Ola Persson, CFO, 070-832 99 93, ola.persson@k2a.se

K2A Knaust & Andersson Fastigheter AB - det gröna fastighetsbolaget - förvaltar hyresrätter långsiktigt för alla typer av boenden samt samhällsfastigheter. Bolagets marknader är Stockholm, Mälardalen och ett antal universitets- och högskoleorter i övriga Sverige. Se även www.k2a.se. K2A:s B-aktie (K2A B) och preferensaktie (K2A PREF) är noterade på Nasdaq Stockholm.