K2A nomineras till Studentbostadspriset

K2A Knaust & Andersson Fastigheters nybyggda studentbostäder i Barkarbystaden i Järfälla kommun har nominerats till Studentbostadspriset 2022. Prisutdelningen sker 25 januari 2023.

– Studentbostadspriset är ett fantastiskt pris att nomineras till eftersom juryn verkligen tittar på helheten, allt från studenternas behov och trivsel till miljömässiga hållbarhetsaspekter. Jag är väldigt stolt över att vi även i år bedöms ha ett av Sveriges tre bästa nya studentboenden, säger Johan Knaust, vd på K2A.

K2A nominerades till Studentbostadspriset även förra året, då för studentbostadsprojektet Hinderbanan i Gävle. Studentbostadspriset delas ut av branschorganisationen Studentbostadsföretagen och tilldelas ett studentbostadsprojekt som genom innovation, hållbarhet och utformning möter kundgruppens behov och stärker högre utbildning.

I motiveringen till K2A:s nominering lyfter Studentbostadsföretagen fram att studentbostäderna i Barkarbystaden ”yteffektivt tillhandahåller det som studenter behöver och efterfrågar – allt med hög kvalitet och grundat i en inkluderandeprocess kring vad studenter efterfrågar”. De övriga två nominerade bidragen till Studentbostadspriset 2022 är Bostäder i Borås projekt Glesvingen 17 i Borås och Studentbostäder i Nordens projekt Träbyn i Jönköping.

Studentbostadspriset är ett fantastiskt pris att nomineras till eftersom juryn verkligen tittar på helheten, allt från studenternas behov och trivsel till miljömässiga hållbarhetsaspekter. Jag är väldigt stolt över att vi även i år bedöms ha ett av Sveriges tre bästa nya studentboenden.
Johan Knaust, vd på K2A