K2A:s Johan Knaust delar ut hållbarhetspris

Idag presenteras vinnaren av priset Hållbart Ledarskap, som presenteras av Nätverket för Hållbart Näringsliv och som ges till en svensk företagsledare som medverkat till ett framgångsrikt hållbarhetsarbete i sin organisation eller i samhället i stort. Prisutdelare är Johan Knaust, vd på K2A, som vann priset förra året och i år har suttit i juryn.

Juryarbetet har varit väldigt roligt och givande, men samtidigt svårt. Det finns väldigt många duktiga företagsledare som har hållbarhet som en central del i sitt ledarskap så konkurrensen har varit tuff, men jag tycker vi har hittat en mycket värdig vinnare, säger Johan Knaust.

De tre nominerade är Henrik Nilsson, vd och grundare Inrego, Liza Jonson, vd Swedbank Robur, och Lotta Giesenfeld Boman, vd och ägare Sigtunahöjden. Priset Hållbart ledarskap delas ut för 24:e året i rad och bland de tidigare vinnarna finns bland annat Percy Barnevik, stiftelsen Hand in Hand, och Karl-Johan Persson, dåvarande vd och numera styrelseordförande för H&M.

Pontus Ekerljung, pr-chef, 073-024 36 00, pontus.ekerljung@k2a.se

K2A Knaust & Andersson Fastigheter AB – det gröna fastighetsbolaget – förvaltar hyresrätter långsiktigt för alla typer av boenden samt samhällsfastigheter. Bolagets marknader är Stockholm, Mälardalen och ett antal universitets- och högskoleorter i övriga Sverige. Se även www.k2a.se. K2A:s B-aktie (K2A B) och preferensaktie (K2A PREF) är noterade på Nasdaq Stockholm.

Juryarbetet har varit väldigt roligt och givande, men samtidigt svårt. Det finns väldigt många duktiga företagsledare som har hållbarhet som en central del i sitt ledarskap så konkurrensen har varit tuff, men jag tycker vi har hittat en mycket värdig vinnare.
Johan Knaust, vd K2A