Ny CFO och IR-chef i K2A tillträder

Christian Lindberg tillträder tjänsten som finanschef (CFO) i K2A Knaust & Andersson Fastigheter. Han har varit anställd av K2A sedan 2017 med ansvar för K2A:s affärsutveckling och ingått i koncernledningen. Christian Lindberg har dessförinnan arbetat med rådgivning inom Corporate Finance i egen verksamhet och i HQ Bank.

Patrik Linzenbold tillträder tjänsten som IR-chef och kommer även han att ingå i koncernledningen. Han har varit IR-konsult i egen verksamhet sedan 2013 och dessförinnan varit anställd som IR-chef på Oriflame Cosmetics.

Johan Knaust, VD, K2A, 0707-400 450, johan.knaust@k2a.se
Christian Lindberg, CFO, 070-723 39 48, christian.lindberg@k2a.se
Patrik Linzenbold, IR-chef, 0708-252630, patrik.linzenbold@k2a.se

K2A Knaust & Andersson Fastigheter AB (publ) är ett fastighetsbolag som äger, utvecklar och långsiktigt förvaltar hyresrätter för alla typer av boenden samt samhällsfastigheter. Bolagets marknader är Stockholm, Mälardalen och ett antal universitets- och högskoleorter i övriga Sverige. Fastighets- och projektportföljen, inklusive markanvisningar, uppgår till cirka 5 200 bostäder. K2A:s studentbostäder marknadsförs via dotterbolaget Svenska Studenthus. Se även www.k2a.se och www.svenskastudenthus.se. K2A:s preferensaktie (K2A PREF) är listad på Nasdaq First North Premier. Avanza Bank är bolagets Certified Adviser.