Ny förvaltningschef i K2A tillträder

Henrik Nordlund tillträder tjänsten som ny förvaltningschef för K2A och kommer att ingå i ledningsgruppen. Han efterträder Jonas Jalkander som valt att lämna bolaget. Henrik Nordlund är utbildad civilingenjör i Industriell ekonomi med inriktning på energisystem. Han kommer närmast från en tjänst som fastighetschef i Stockholmsområdet på Rikshem och har dessförinnan arbetat som managementkonsult på Applied Value.

Johan Knaust, VD K2A, 070-740 04 50, johan.knaust@k2a.se
Christian Lindberg, CFO K2A, 070-723 39 48, christian.lindberg@k2a.se
Patrik Linzenbold, IR-chef K2A, 070-825 26 30, patrik.linzenbold@k2a.se

K2A Knaust & Andersson Fastigheter AB (publ.) är ett fastighetsbolag som äger, utvecklar och långsiktigt förvaltar hyresrätter för alla typer av boenden samt samhällsfastigheter. Bolagets marknader är Stockholm, Mälardalen och ett antal universitets- och högskoleorter i övriga Sverige. Fastighets- och projektportföljen, inklusive markanvisningar, uppgår till cirka 6 100 bostäder. Se även www.k2a.se. K2A:s B-aktie (K2A B) och preferensaktie (K2A PREF) är listad på Nasdaq Stockholm.