Ökat antal aktier och röster i K2A Knaust & Andersson Fastigheter AB

Det totala antalet aktier och röster i K2A Knaust & Andersson Fastigheter AB (publ) (”K2A”), har under juni månad ökat med 90 900 till följd av att nya B-aktier har emitterats i samband med en spridningsemission. Idag, den sista handelsdagen i månaden, finns totalt 18 977 860 aktier i bolaget varav 2 120 928 stamaktier av serie A, 13 690 900 stamaktier av serie B, 1 361 232 stamaktier av serie D och 1 804 800 preferensaktier. Antal röster uppgår till 38 066 212. Aktiekapitalet ökade med 568 125 SEK, från 118 043 500 SEK till 118 611 625 SEK.

Johan Knaust, VD, 070-740 04 50, johan.knaust@k2a.se
Johan Hähnel, IR-chef K2A, 0706–056 334, johan.hahnel@k2a.se

Denna information är sådan information som K2A Knaust & Andersson AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, klockan 17:31 CEST den 30 juni 2021.

K2A Knaust & Andersson Fastigheter AB - det gröna fastighetsbolaget - förvaltar hyresrätter långsiktigt för alla typer av boenden samt samhällsfastigheter. Bolagets marknader är Stockholm, Mälardalen och ett antal universitets- och högskoleorter i övriga Sverige. Se även www.k2a.se. K2A:s B-aktie (K2A B) och preferensaktie (K2A PREF) är noterade på Nasdaq Stockholm.