Option att förvärva aktier i  Svenska Studenthus AB utnyttjad

JEFF Fastighetsutveckling AB, som har ingått samarbetsavtal med K2A, har utnyttjat sin rätt att förvärva 25 procent av totalt antal aktier i Svenska Studenthus AB för 12 tkr.

Svenska Studenthus är ett dotterbolag till K2A. Efter att optionen utnyttjats äger K2A 75 procent av aktierna i Svenska Studenthus.

Johan Knaust, VD K2A, 0707-400 450, johan.knaust@k2a.se

Mats Berg, Press- och IR-kontakt, 0733-87 18 20, mats.berg@k2a.se

Informationen lämnades för offentliggörande kl 15.00 den 11 mars 2016.

K2A Knaust & Andersson Fastigheter AB (publ) är ett fastighetsbolag som äger, utvecklar och långsiktigt förvaltar hyresrätter för alla typer av boenden samt samhällsfastigheter. Bolagets marknader är Mälardalen och ett antal universitets- och högskoleorter i övriga Sverige. Fastighets- och projektportföljen uppgår till cirka 2 000 bostäder, varav cirka 1 100 studentbostäder. K2A:s studentbostäder marknadsförs via dotterbolaget Svenska Studenthus. Se även www.k2a.se och www.svenskastudenthus.se. K2A:s preferensaktie (K2A PREF) är listad på First North Premier. Avanza Bank är bolagets Certified Adviser.