Jönköping University väljer Kalix Tele24 och Tele2

Tele2 levererar en ny telefonilösning till Jönköping University i samarbete med Kalix Tele24. Leveransen består av operatörstjänster, datatrafik, mobil och fast telefoni samt Kalix Tele24:s svarstjänst.

Jönköping University, med 800 anställda och 12 000 studenter, har nu i dagarna slutfört en upphandling som vanns av Tele2 i samarbete med telefonistföretaget Kalix Tele24. Upphandlingen skedde inom det ramavtal för KST-upphandlingar (kommunikation som tjänst) som upprättats av Kammarkollegiet.

Det system för poängsättning som högskolan använde gav maximalt utfall för Kalix Tele24:s svarsservice. Det blev en starkt bidragande orsak till att Tele2 vann upphandlingen. Stefan Henriksson, it-chef på Jönköping University, bekräftar att högskolan har lagt mycket stor vikt vid att handla upp en svarstjänst med hög kvalitet.

– Telefonväxeln är viktig för högskolans anseende och i många fall är det via telefon man får den första kontakten med oss. Därför ville vi ha en telefonistleverantör som vi har förtroende för och känner oss trygga med.

Högskolan efterfrågade i sitt underlag en funktionslösning för både fast och mobil telefoni, svarstjänster, operatörstjänster, mobil datakommunikation, installation, projektledning samt förvaltning, service och support. Tele2 kommer nu att ansluta högskolan till Tele2 Växel - en molnbaserad växel - med både fasta och mobila anknytningar.

Kalix Tele24 kommer att ta hand om alla inkommande samtal till högskolans växel, och volymerna uppskattas vara mellan 2500 och 5000 samtal per månad. Avtalet är treårigt med möjlighet till förlängning med ytterligare upp till fyra år.

–  Det är tydligt att Kalix Tele24 arbetar väldigt nära sina kunder och att de eftersträvar integration, både när det gäller teknik och processer. Det är viktigt för oss, säger Stefan Henriksson.

För mer information:

Oliver Carrà, presschef Tele2 Sverige:
oliver.carra@tele2.com

Kalix Tele24 är ett telefonistföretag som erbjuder allt från enklare svarstjänster till övertagande av hela växelfunktionen – med tillgänglighet dygnet runt, året om. Kalix Tele24 vann SM i telefoni 2014. Våra välutbildade telefonister i Kalix, Haparanda och Luleå behärskar alla nordiska språk samt engelska. Kunderna är små och stora företag, myndigheter, kommuner och organisationer. Kalix Tele24 grundades 1992 och har idag 160 anställda. Ägare är Kristian Rothoff med familj.

Om Tele2
TELE2 ÄR EN AV EUROPAS SNABBAST VÄXANDE TELEKOMOPERATÖRER OCH VI ERBJUDER ALLTID VÅRA KUNDER VAD DE BEHÖVER TILL ETT LÄGRE PRIS. Vi har 14 miljoner kunder i nio länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast- och mobiltelefoni, bredband, datanät och innehållstjänster. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993 har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare. Tele2 är noterat på NASDAQ OMX sedan 1996. Under 2014 omsatte bolaget 26 miljarder kronor och presenterade ett rörelseresultat (EBITDA) på 5,9 miljarder kronor.
www.tele2.se

Stefan Henriksson, it-chef på Jönköping University