Kalix Tele24 förstärker DGC:s molntelefoni

Efterfrågan på telefoni och telefonist i samma paket ökar kraftigt. Därför har nätoperatören DGC och telefonistföretaget Kalix Tele24 integrerat sina plattformar. Kalix Tele24:s telefonisttjänster finns nu som ett integrerat tillval i DGC:s växelplattform DGC Centrex.

- DGC har haft en god tillväxt inom affärsområde Telefoni de senaste åren. Nu tillför Kalix Tele24 ett mervärde som gör att vi stärker vårt helhetserbjudande till kunderna. Molnbaserad telefoni i kombination med outsourcade telefonister är både skalbart och flexibelt, säger Magnus Blom, affärsområdeschef på DGC.

Både DGC och Kalix Tele24 har vunnit flera avtal inom offentlig sektor det senaste året. En förklaring till det är Kammarkollegiets ramavtal för KST (Kommunikation som tjänst) som blev tillgängligt 2013. Det är tydligt att avtalet har skapat bättre förutsättningar för kombinerade telefonitjänster, där produkter från flera leverantörer ingår i samma leverans.

Kalix Tele24:s egen försäljning det senaste året talar ett tydligt språk. Mer än hälften av de större avtalen har tecknats i samarbete med en nätoperatör där telefonisttjänsten ingår i en större leverans. Under det senaste året har det här blivit en viktig säljkanal för Kalix Tele24.

- Kammarkollegiets KST-avtal bäddade för upplägg med telefoni och telefonist i samma paket. Myndigheterna är med och driver den här utvecklingen. Samtidigt ökar mognaden bland kunderna inom näringslivet. Fler och fler inser att de varken behöver hårdvara eller telefonister under sitt eget tak, säger Kalix Tele 24:s vd Roland Pihlström.

Magnus Blom, affärsområdeschef telefoni DGC
magnus.blom@dgc.se

Kalix Tele24 är ett telefonistföretag som erbjuder allt från enklare svarstjänster till övertagande av hela växelfunktionen – med tillgänglighet dygnet runt, året om. Kalix Tele24 vann SM i telefoni 2014. Våra välutbildade telefonister i Kalix, Haparanda och Luleå behärskar alla nordiska språk samt engelska. Kunderna är små och stora företag, myndigheter, kommuner och organisationer. Kalix Tele24 grundades 1992 och har idag 160 anställda. Ägare är Kristian Rothoff med familj. www.kalixtele24.se

Om DGC
DGC är en nätoperatör som utvecklar och säljer datakommunikations-, drift- och telefonitjänster i ett eget rikstäckande nät till kunder som har verksamhet på många platser.DGC startades 1991 och DGC:s aktie är noterad på NASDAQ Stockholm. För mer information om DGC, se www.dgc.se.

Nu tillför Kalix Tele24 ett mervärde som gör att vi stärker vårt helhetserbjudande till kunderna. Molnbaserad telefoni i kombination med outsourcade telefonister är både skalbart och flexibelt.
Magnus Blom, affärsområdeschef DGC
Fler och fler inser att de varken behöver hårdvara eller telefonister under sitt eget tak.