Joakim Edvinsson ny chefsjurist på Keolis

Keolis har glädjen att meddela att Joakim Edvinsson har utsetts till ny chefsjurist. Joakim kommer att rapportera direkt till Keolis VD Mikael Wågberg och tar med sig en omfattande och mångsidig erfarenhet från såväl byråsidan som domstol och affärsverksamhet.

Joakim kommer senast från rollen som senior juridisk rådgivare på Boliden Group och har innan dess bland annat jobbat på tingsrätten samt hovrätten.

Joakims djupa och breda juridiska erfarenhet kommer att ge Keolis helt rätt förutsättningar för att fortsätta vara en stark aktör i kollektivtrafikbranschen och vi ser fram emot att dra nytta av hans expertis och engagemang för vår verksamhet, säger Mikael Wågberg, VD Keolis Sverige.

Joakim tillträder sin nya roll efter sommaren.

Mikael Wågberg, VD, Keolis
mikael.wagberg@keolis.se

Karin Nilsson Malmén, Direktör kommunikation och resandeutveckling, Keolis
karin.nilsson.malmen@keolis.se
tel 070-358 43 06

Keolis är ett globalt mobilitetsbolag med en stark förmåga att anpassa erbjudandet till kundernas och resenärernas behov på varje enskild marknad. Keolis Sverige har 5 000 anställda och omsätter cirka 5,4 miljarder kronor. Tillsammans med uppdragsgivarna utvecklar Keolis kollektivtrafiken, förenklar vardagen för resenärer och bidrar till ett hållbart resande.

Joakim Edvinsson ny chefsjurist på Keolis

Joakims djupa och breda juridiska erfarenhet kommer att ge Keolis helt rätt förutsättningar för att fortsätta vara en stark aktör i kollektivtrafikbranschen och vi ser fram emot att dra nytta av hans expertis och engagemang för vår verksamhet.
Mikael Wågberg, VD Keolis Sverige