Keolis byter kostym

Ny hemsida, varumärkesplattform och grafisk profil. Keolis tar nu ytterligare ett steg för att tydliggöra rollen som den ledande kollektivtrafikoperatören med inriktning på buss och spårtrafik  i stadsmiljö.

-  Tillsammans med våra uppdragsgivare utvecklar vi resandet, förenklar vardagen för resenärerna och skapar hållbara städer. Det fantastiska arbete som våra 6000 medarbetare varje dag bidrar till vill vi lyfta fram. Därför lanserar vi nu en ny grafisk profil som särskiljer Keolis och som ska tydliggöra våra värderingar och den kompetens som finns inom företaget, säger Cecilia Jernehiem, HR- Kommunikationsdirektör, Keolis.

Den grafiska profilen knyter an till den globala koncernen och ska spegla Keolis förmåga att utveckla resenärsanpassade, hållbara och effektiva kollektivtrafiklösningar.

Keolis nya hemsida.

Johan Nordfjäll, pressekreterare Keolis Sverige. Telefon: 072-513 60 93/ 08-5190 2022

Keolis affärsidé är att genom lokalt anpassad och hållbar stadstrafik skapa värde för resenärerna, samhället och ägarna. Keolis Sverige finns i Stockholm, Göteborg, Jönköping, Dalarna, Östergötland och Närke. Keolis är ett av Europas ledande kollektivtrafikföretag med verksamhet i 15 länder på fyra kontinenter. www.keolis.se

Det fantastiska arbete som våra 6000 medarbetare varje dag bidrar till vill vi lyfta fram. Därför lanserar vi nu en ny grafisk profil som särskiljer Keolis och som ska tydliggöra våra värderingar och den kompetens som finns inom företaget.
Cecilia Jernehiem, HR- Kommunikationsdirektör