Keolis donerar närmare 100 bussar till Ukraina

Kollektivtrafikbolaget Keolis planerar att donera närmare 100 bussar till Ukraina. Nu söker Keolis samarbete med företag som på olika sätt vill delta och bidra till projektets genomförande.

Vi har fått en positiv respons på vårt donationserbjudande och nästa steg är att konkretisera planerna, säger Keolis VD Jan Kilström.

Avsikten är att bussarna efter översyn succesivt körs till Ukraina. Bussarna har tidigare gått i trafik på en rad orter i Sverige och istället för att sälja bussarna väljer Keolis att donera dem till Ukraina.

För ytterligare information kontakta:

Jan Kilström, VD
jan.kilstrom@keolis.se

Karl Orton, Direktör Affärsutveckling och fleet
karl.orton@keolis.se

Karin Nilsson Malmén, Direktör kommunikation och resandeutveckling
karin.nilsson.malmen@keolis.se Telefon 070-358 43 06

Keolis är ett globalt mobilitetsbolag med en stark förmåga att anpassa erbjudandet till kundernas och resenärernas behov på varje enskild marknad. Keolis Sverige har 5 000 anställda och omsätter cirka 5,4 miljarder kronor. Tillsammans med uppdragsgivarna utvecklar Keolis kollektivtrafiken, förenklar vardagen för resenärer och bidrar till ett hållbart resande.

Keolis donerar närmare 100 bussar till Ukraina.

Vi har fått en positiv respons på vårt donationserbjudande och nästa steg är att konkretisera planerna.
Jan Kilström, VD Keolis.