Keolis dubblar personalens insamling till vårdpersonalen

Genom att dubbla personalens insamlade belopp stödjer Keolis ett initiativ, 100milaren, som en av bolagets underhållschefer har startat.

Initiativet består av en träningsutmaing och en insamling. Keolis medarbetare kommer under tio dagar att träna och samtidigt samla in pengar till vårdpersonal som arbetat med covidpatienter under pandemin. Keolis matchar sedan insatsen med motsvarande summa upp till max 100 000 kronor.

- Det här är ett väldigt bra initiativ. Vi får bidra till något positivt och samtidigt inspirera varandra att motionera. Den summa som Keolis medarbetare lyckas samla in matchas av bolaget och ges som gåva till 90-kontot Pandemifonden, säger Keolis VD Jan Kilström.

Initiativet pågår under 10 dagar med start den 19 maj.

Jan Kilström, VD
jan.kilstrom@keolis.se

Karin Nilsson Malmén, Kommunikationsdirektör
karin.nilsson.malmen@keolis.se Telefon 070-358 43 06

Keolis är ett globalt kollektivtrafikbolag med en stark förmåga att anpassa erbjudandet till kundernas och resenärernas behov på varje enskild marknad. Keolis Sverige har 4500 anställda och omsätter 5 cirka miljarder kronor. Tillsammans med uppdragsgivarna utvecklar Keolis kollektivtrafiken, förenklar vardagen för resenärer och bidrar till ett hållbart resande.