Keolis fortsätter bedriva trafik i södra och östra Stockholm

Trafiknämnden i Region Stockholm har nu formellt beslutat om att förlänga avtalet med Keolis gällande busstrafik i trafikområdena Huddinge/Botkyrka/Söderort och Nacka/Värmdö, det så kallade E19 avtalet.

Förlängningen träder i kraft vid årets hösttidtabellskifte och innebär att Keolis fortsätter bedriva busstrafik södra och östra Stockholm fram till minst april 2023.

- Vi är glada över att Trafiknämnden i Stockholm ger oss förlängt förtroende och ser fram mot att få fortsätta bidra med väl utförd och hållbar kollektivtrafik i området, säger Keolis VD Jan Kilström.

Förlängningsavtalet innebär fortsatt höga krav på Keolis som trafikutövare och förberedelser för förlängningen har initierats.

Jan Kilström, VD
jan.kilstrom@keolis.se

Karin Nilsson Malmén, Kommunikationsdirektör
karin.nilsson.malmen@keolis.se Telefon 070-358 43 06

Keolis är ett globalt kollektivtrafikbolag med en stark förmåga att anpassa erbjudandet till kundernas och resenärernas behov på varje enskild marknad. Keolis Sverige har 4500 anställda och omsätter 5 cirka miljarder kronor. Tillsammans med uppdragsgivarna utvecklar Keolis kollektivtrafiken, förenklar vardagen för resenärer och bidrar till ett hållbart resande.