Keolis produktionsdirektör blir VD på Infranord

Keolis produktionsdirektör Stefan Gustavsson tar efter 14 framgångsrika år på Keolis steget till att bli VD på järnvägsentreprenadbolaget Infranord.

Stefan har under sina år på Keolis innehaft flera olika roller och har suttit i Keolis Sveriges ledningsgrupp sedan 2015.

- Jag vill verkligen tacka Stefan för framgångsrika insatser och önskar honom stort lycka till med sitt nya uppdrag säger Keolis VD Jan Kilström.

Stefan kommer att vara kvar på Keolis fram till någon gång under våren. Arbetet med att rekrytera en ny produktionsdirektör till Keolis inleds omedelbart.

Jan Kilström, VD, Keolis
jan.kilstrom@keolis.se

Ulrika Ek, HR Direktör Keolis
ulrika.ek@keolis.se

Karin Nilsson Malmén, Direktör kommunikation och resandeutveckling, Keolis
karin.nilsson.malmen@keolis.se Telefon 070-358 43 06

Keolis är ett globalt mobilitetsbolag med en stark förmåga att anpassa erbjudandet till kundernas och resenärernas behov på varje enskild marknad. Keolis Sverige har 4600 anställda och omsätter 5 cirka miljarder kronor. Tillsammans med uppdragsgivarna utvecklar Keolis kollektivtrafiken, förenklar vardagen för resenärer och bidrar till ett hållbart resande.

Jag vill verkligen tacka Stefan för framgångsrika insatser och önskar honom stort lycka till med sitt nya uppdrag.
Jan Kilström, VD Infranord