Keolis Sverige satsar offensivt

Keolis Sverige gör nu en offensiv satsning och har anställt Johan Båging som chef för Keolis anbudsverksamhet. Målsättningen är att vidareutveckla anbudsarbetet och vinna marknadsandelar.

- Vi spänner nu musklerna inför kommande anbudsarbeten. Genom att tillsätta Johan Båging, tidigare områdeschef för Keolis verksamhet i Stockholm City, vill vi öka vår konkurrenskraft och vinna marknadsandelar. Johans kompetens och erfarenhet kommer också att vara en stor tillgång när det gäller att försvara vårt avtal i kommande upphandling av busstrafiken i centrala Stockholm, säger Magnus Åkerhielm, vd. Keolis Sverige.

Magnus Åkerhielm, vd. Keolis Sverige, 072-713 95 65
Johan Nordfjäll, pressekreterare, 072-513 60 93
www.keolis.se

Keolis Sverige är ett helägt dotterbolag till den internationella kollektivtrafikkoncernen Keolis. Keolis Sveriges affärsidé är att erbjuda en så attraktiv, lokalt anpassad och miljövänlig stadstrafik att det kollektiva resandet ökar. Busslink är namnet på Keolis Sveriges busstrafik.

Keolis är ett av Europas ledande kollektivtrafikföretag med verksamhet i 13 länder på tre kontinenter. Keolis erbjuder ett komplett utbud av lokalt anpassade och hållbara lösningar för kollektivtrafiken.
www.keolis.se