Keolis Sverige vann upphandling av busstrafik på Hisingen, Göteborg

Keolis Sverige fortsätter sin expansion i Göteborg genom anbudsvinsten av trafikområdet Hisingen. Busstrafiken körs på uppdrag åt Västtrafik och kontraktet gäller från juni 2013 och åtta år framåt med möjlighet till två års förlängning. Avtalet omfattar ca 150 bussar, inklusive Svart Express,  500 anställda och har en beräknad omsättning på 360 miljoner kronor per år.

-  Det är med stor glädje som vi har mottagit beskedet från Västtrafik, säger Elisabeth Andreasson, Affärsområdesdirektör. Extra roligt är att vi vann genom ett konkurrenskraftigt anbud där vi erbjöd både bästa pris och kvalitet.

-  Det är med stolthet jag kan konstatera att Keolis Sverige befäster sin position som Sveriges ledande aktör inom miljövänlig stadstrafik och att vi får fortsatt förtroende att utveckla det kollektiva resandet i Göteborg, avslutar Elisabeth Andreasson.

Keolis Sverige bedriver sedan tidigare busstrafik i Partille, Mölndal och startar den 17 juni i Angered. Genom dagens anbudsvinst blir Keolis Sverige, Göteborgs största bussoperatör med 350 bussar och 950 anställda.

Elisabeth Andreasson, Affärsområdesdirektör, 070-577 57 69
Johan Nordfjäll, Pressekreterare, 072-513 60 93

www.keolis.se

Keolis Sverige är ett helägt dotterbolag till den internationella kollektivtrafikkoncernen Keolis. Keolis Sveriges affärsidé är att erbjuda en så attraktiv, lokalt anpassad och miljövänlig stadstrafik att det kollektiva resandet ökar. Busslink är namnet på Keolis Sveriges busstrafik.
Keolis är ett av Europas ledande kollektivtrafikföretag med verksamhet i 12 länder på tre kontinenter. Keolis erbjuder ett komplett utbud av lokalt anpassade och hållbara lösningar för kollektivtrafiken. www.keolis.se