Ny jobb- eller skolbuss? Kom ihåg det nya linjenätet

På midsommarafton den 19 juni fick SL:s busstrafik i Stockholms innerstad och på Lidingö ett nytt linjenät. För att påminna resenärer som kommit tillbaka från semestern att nya busslinjer tillkommit, resvägar kan ha ändrats eller att bussen fått ett nytt nummer så pågår just nu en ”kom ihåg kampanj”.

- Det har överlag varit en positiv respons från resenärerna och trafiken har fungerat bra under sommaren. För att underlätta för resenärerna gör vi nu en ny informationsinsats och vi har fler servicevärdar ute i trafiken. Imorgon tar vi ett extra krafttag. Då är alla medarbetare från Keolis huvudkontor ute på olika knutpunkter för att träffa resenärer, ge trafikinformation och få in synpunkter, säger Mats Westerberg, Keolis projektledare för det nya linjenätet.

Johan Nordfjäll, pressekreterare Keolis Sverige. Telefon: 072-513 60 93/ 08-5190 2022

Keolis affärsidé är att genom lokalt anpassad och hållbar stadstrafik skapa värde för resenärerna, samhället och ägarna. Keolis Sverige finns i Stockholm, Göteborg, Jönköping, Dalarna, Östergötland och Närke. Keolis är ett av Europas ledande kollektivtrafikföretag med verksamhet i 15 länder på fyra kontinenter. www.keolis.se