Produktionsdirektör Stefan Gustavsson blir vice vd för Keolis Sverige AB

För att ytterligare stärka Keolis position på marknaden har det under våren genomförts en organisationsförändring som ska ge en ökad effektivitet genom förändringar i ansvarsområden. Som ett led i detta arbete har Stefan Gustavsson utsetts till vice vd i Keolis Sverige AB.

– Stefan har lång erfarenhet av branschen och sedan tidigare ett stort ansvar i företaget. Han kommer nu att ha en nyckelroll i Keolis och vårt arbete med att effektivisera och utveckla företaget ytterligare, säger Jan Kilström, vd på Keolis.

Stefan Gustavsson anställdes 2008 och har sedan dess innehaft ett flertal olika befattningar, bland annat som trafikområdeschef och affärsområdeschef.

– Det är ett stort förtroende jag har fått och jag ser fram emot att fortsatt jobba för att stärka Keolis position på marknaden, säger Stefan Gustavsson.

Valerio Nicolai
Presskommunikatör
08-51902022
valerio.nicolai@keolis.se

Keolis är ett av Europas ledande kollektivtrafikföretag, som genom att sätta människan i centrum skapar smarta, effektiva och hållbara sätt att resa. För det är utifrån människors behov som vi på bästa sätt kan skräddarsy allt från resvägar till fordon och teknik. Allt för att få fler människor att välja ett delat resande före egen bil och på det viset bidra till livskraftiga, attraktiva och hållbara samhällen. I Sverige är vi ca 6 000 medarbetare och vi finns i Stockholm, Göteborg, Jönköping, Dalarna, Karlstad, Östergötland och Närke. Läs mer på keolis.se.