Regnbågsfärgat intranät

Keolis lägger stor vikt vid jämställdhet och mångfald. Vi vill att alla ska känna sig välkomna hos oss, både som medarbetare och resenärer. För att visa vårt ställningstagande färgar vi vårt intranät i regnbågens färger i samband med Pridefestivalerna.

- Kollektivtrafiken är öppen och tillgänglig för alla och vi vill att alla medarbetare och resenärer ska känna sig välkomna hos oss, säger Cecilia Jerneheim, Keolis HR- och kommunikationsdirektör.

I år medverkar Keolis på West Pride i Göteborg som äger rum 8–12 juni. Under fredagen och lördagen träffar du Keolis i Västtrafiks tält i Regnbågsparken (Bältesspännarparken).

Keolis kommer att färga intranätet under de olika Prideveckorna i Göteborg, Stockholm och Karlstad.

Johan Nordfjäll, pressekreterare Keolis Sverige. Telefon: 08-5190 2022

Keolis affärsidé är att genom lokalt anpassad och hållbar stadstrafik skapa värde för resenärerna, samhället och ägarna. Keolis Sverige finns i Stockholm, Göteborg, Jönköping, Dalarna, Värmland, Östergötland och Närke. Keolis är ett av Europas ledande kollektivtrafikföretag med verksamhet i 15 länder på fyra kontinenter. www.keolis.se