Lesjöfors identitet förstärks i justerad logotyp

Lesjöfors erbjuder heltäckande lösningar för detaljer i dimensioner upp till 4 millimeter för både små och stora volymer. Produktion sker i Sverige såväl som i England, Lettland och Kina. Automatpressar, multislide-maskiner, manuella pressar, laserskärning, prototyptillverkning, verktygsutveckling och -tillverkning, montage, ett stort urval av både konventionella och höglegerade material ryms i erbjudandet.

Lyfter fram banddetaljer i logotypen
Lesjöfors vill markera denna kärnverksamhet till marknaden genom att göra en mindre justering i logotypen där pressings (stansade banddetaljer på engelska) lyfts fram som ett begrepp.

I marknadskommunikationen betonas än mer det faktum att Lesjöfors är en komplett leverantör både inom området fjädrar såväl som pressade detaljer. Tillverkande enheter för båda dessa områden finns på våra huvudmarknader samt i lågkostnadsländer.

Stark marknadstro
Lesjöfors märker av att industrin allmänt är på väg uppåt och bedömer att efterfrågan kommer att öka ytterligare under kommande månader. Lesjöfors är väl rustat för att möta en uppgång med fortsatt hög servicenivå. Företaget räknar med att fortsätta ta marknadsandelar och med det växa mer än marknaden.

Investeringarna i verksamheten fortsätter, med bland annat ytterligare en automatlinje för fjädrar mellan 12 och 25 millimeter samt robotisering av plock i målningen. Det handlar om investeringar i storleksordningen 13 miljoner kronor.

Produkt- och marknadsbredd ger stabilitet
Den goda spridningen som Lesjöfors har produkt- och marknadsmässigt medför att företaget trots kriser klarar att prestera goda resultat. Detta är en enorm styrka som medför att satsningar hela tiden kan göras som förbättrar för företagets kunder.

Adjusted Lesjöfors logo strengthens the Group´s identity
Lesjöfors is well known in the market as a spring supplier. Not everyone knows about the group´s expertise and wide selection in stampings and pressings. Therefore, "pressings” is now added to the logo to illuminate this core business.

Lesjöfors provides comprehensive solutions for small and large volumes of strip components in dimensions up to 4 millimetres. Production is carried out in Sweden, England, China and Latvia. Lesjöfors´offer to the market includes automatic presses, multislide machines, manual presses, laser cutting, prototype springs production, development and production of tools, sub assemblies and a large selection of both conventional and super alloy materials.

Pressings is a core business
Lesjöfors wants to illuminate this core business to the market by a small adjustment of the logotype, where “pressings” is added alongside with “springs”.

The market communications ahead will even more point out the fact that Lesjöfors is a complete supplier for both springs and pressings. Lesjöfors has manufacturing units for both business areas in the company´s main markets as well as in low cost countries.

Increased demand ahead
Lesjöfors notices that the industry in general is in upturn and anticipates an increasing demand the coming months. Lesjöfors is well prepared for a higher business activity including a superior customer support. The group will continue to increase the market shares and aims to show a larger growth compared to the market in general.

The investment strategy run as planned; with amongst others another automatic process for springs 12-25 millimetres and a robotized painting process. The investments are in the magnitude of 13 MSEK (about 1,29 MEURO).

Wide business spread gives stability
The wide spread in Lesjöfors product selection and markets, allows the group to show good results despite a decrease in demand in some business areas. It is an enormous advantage to be able to perform improvements continuously that the customers benefits from.