Lesjöfors växer med nya affärer och befintliga kunder

Första kvartalet 2010 för Lesjöforsgruppen blev mycket starkt. Alla bolag i koncernen visar mycket goda förbättringar och växande volymer.

Det råder ingen tvekan om att Lesjöfors fortsätter att ta marknadsandelar och lyckas attrahera nya kunder. Det görs genom bra service, ett konkurrenskraftigt erbjudande samt ett produktprogram som står i en klass för sig i jämförelse med konkurrenter.

Det har skett ett föredömligt arbete i koncernens bolag vilket nu visar sig i goda resultat.

Finansiell styrka
Den genomtänkta sammansättningen i Lesjöforsgruppens erbjudande gör att bolaget står sig starkt även i tider av lågkonjunktur. Den än högre effektivitet som koncernens bolag nu uppvisar medför goda möjligheter till ytterligare förbättringar. Koncernen står mycket starkt finansiellt vilket utnyttjas till fortsatta investeringar och expansion. Målet är att bygga ett ännu starkare företag som även fortsättningsvis ger den bästa kundservicen.

Tillväxt förutspås
- Lesjöfors har en stark tilltro till framtiden och bedömer att industrin allmänt har passerat vändningspunkten och vi kan förutse åtminstone en viss tillväxt framåt, säger Kjell-Arne Lindbäck, koncernchef för Lesjöfors.

Lesjöfors grows with new business and existing customers
The Lesjöfors Group´s result for the first quarter of 2010 was very strong. All companies in the Group show very good improvements and growing volumes.

There is no doubt that Lesjöfors keeps expanding its shares of the market and is successful in attracting new customers. This is possible thanks to good customer service, a very competitive offer and an outstanding product scheme compared to other players on the market.

All companies in the Group have made an extraordinary good work to put the market position forward and this is also shown in the positive figures.

Financial strength
The mix in business makes the Lesjöfors Group secure even in times of recession. With the even higher efficiency that the companies in the Group now show, constant improvements are possible. The Group is financially very solid which is used for continuous investments and expansions. The aim is to build an even more solid company with the best customer service.

Growth expected
- Lesjöfors has a strong belief in the future and is confident that the industry in general has passed the turning point which will bring growth ahead, says CEO Kjell-Arne Lindbäck.