Bygg ditt varumärke med en hantverkares skicklighet

Att bygga upp och renodla sitt bolags varumärke är faktiskt ganska enkelt och det behöver heller inte bli särskilt kostsamt. Det viktigaste är att bestämma sig, och att agera långsiktigt och envist. I Libers nylanserade bok Bli en varumärkesbyggare, får läsaren ta del av hur bland andra Debaser, FACE Stockholm, Erik Lallerstedt och SACHAJUAN byggt upp och arbetar med sina varumärken.

– När både teknikutvecklingen och globaliseringen går så snabbt som det gör i dag, blir tydliga varumärken allt viktigare i många människors tillvaro. Mitt i all förändring har vi helt enkelt behov av sådant som består och som är enkelt att begripa. Det är precis detta som tydliga varumärken erbjuder, säger författarna Lars Carlén och Richard von Essen.

Oavsett inom vilken bransch man är verksam, om bolaget är ett enmansföretag eller har många anställda finns i den här boken allt stöd och all den erfarenhet man behöver för att komma igång.

Bli en varumärkesbyggare är tydligt förankrad i nutidens Sverige och beskriver den härliga bredd av varumärken som vi omges av och som gång på gång ger oss något bra. Eller vad sägs om att ta del av exempel på hur varumärken för allt från rockklubbar till värmepumpar byggs upp, säger Lars Carlén och Richard von Essen.

Om författarna: Lars Carlén är copywriter och utbildare på Dramatrix. Han har många års erfarenhet av att arbeta med varumärkeskommunikation och digitala medier. Han har tidigare skrivit Varumärket på Internet. Richard von Essen arbetar sedan 80-talet som konsult inom varumärkesrelaterade frågor. Han identifierar, formulerar och designar nya affärsmönster. Dessutom sitter han i ett flertal styrelser för att bidra med ett varumärkesperspektiv.

Kontakt: lars.carlen@dramatrix.se, 070 775 95 85 respektive richard@vonessen.com, 070-495 70 30

Fakta om boken:

Titel: Bli en varumärkesbyggare

ISBN: 978-91-47-09096-9

Rek. internetpris: 265 kronor

Information:

Förläggare: Anders Abrahamsson, anders.abrahamsson@liber.se, 040-25 86 15.

För recensionsexemplar eller högupplöst bild kontakta Helene Bergau, helene.bergau@liber.se, 08-690 93 06.

Liber AB, etablerat 1973, är ett av Nordens största läromedelsförlag med utgivning som riktar sig till hela utbildningsmarknaden och till professionella yrkesutövare inom ekonomi, juridik, beskattning, medicin/vård, pedagogik, teknik och offentlig förvaltning samt mot allmänmarknaden. Ägare sedan 2007 är Bridgepoint Capital Ltd.