”Fiskarpojk” hjälper näringslivets chefer att utvecklas

Han har genomfört ett av de största utbildningsprogrammen för chefer inom IKEA Sverige. Hos Handelsbanken, Skandia och Volvo har han föreläst om affärsmannaskap och ledarskap. När 1000 norska chefer åkte på kryssning till Venedig anlitade de honom att undervisa i personlig utveckling. Han är Christer Olsson, fiskarpojken från Göteborg – aktuell med sin första bok Vart är du på väg – och vill du dit? som Liber nu lanserar.

Vart är du på väg – och vill du dit? handlar om livsåskådning; jobb, relationer och hälsa. Den tar upp de olika element som tillsammans utgör en vanligt förekommande yrkestillvaro – för mycket jobb, oro, stress och grubbel. Författaren Christer Olsson är en av Sveriges mest uppskattade och eftertraktade föreläsare i kommunikation och ledarskap. I ett överflöd av profeter, livsstilscoacher, psykostrategier och mystiska modeller uppskattas Christer Olsson för sin personlighet, de goda råd han ger baserade på sunt förnuft.

– Jag tillbringar mina dagar företrädesvis i aulor och konferensrum, och tar aldrig hjälp av dator eller OH-bilder. Det är inte min grej. Nej, jag ställer mig på scen, har en målbild och öppnar munnen, sen får både jag och publiken höra vad som kommer ut. Det är lika spännande varje gång, berättar Christer Olsson som tror på den intuitiva dimensionen i mötet.

Idag arbetar Christer Olsson som coach, mentor och strateg för ledningen i några av landets största företag. Hans första bok Vart är du på väg – och vill du dit? vänder sig till såväl företagsledare som pensionärer, studenter och andra alldeles vanliga människor.

– Förvänta dig inte en redovisning av revolutionerande genombrott inom ledarskap, personlighets-utveckling eller psykologi. Det finns redan att läsa i andra böcker. Kunskapen finns redan där, i många fall tusen år gammal. Ändå har vi så svårt att göra något med den. Vi lär, men vi lever inte därefter. Det vill jag med denna bok hjälpa till med, säger Christer Olsson.

Välkommen att möta och lyssna till Christer Olsson när han föreläser 1 oktober, klockan 13:30-17:00 på Nalen i Stockholm. För mer info besök: http://www.sans.se/doc/arbetsgladje_okt08.pdf. För anmälan, recensionsexemplar eller högupplöst bild kontakta Nina Kerfstedt, nina.kerfstedt@liber.se, 08-690 92 34.

Titel: Vart är du på väg - och vill du dit?
ISBN: 978-91-47-08966-6
Rek internetpris: 175 kronor