Hélène Barnekow, vd Microsoft Sverige aktuell med bok om förändringsledning

Hélène Barnekow, vd för Microsoft Sverige, är en av Sveriges mest uppmärksammade företagsledare. I sin debutbok delar hon med sig av sina erfarenheter av att driva förändring i stora etablerade organisationer.

”Jag tror på att göra. Att som ledare hela tiden, varje dag, visa i handling åt vilket håll du vill att organisationen ska röra sig.” säger Hélène Barnekow.

Om boken:
Hélène Barnekow ger här sin bild av vad om krävs för att kunna skapa en rörelse mot en mer anpassningsbar, kommunikativ och innovativ kultur. Att gå från ett tvådimensionellt ledarskap till ett tredimensionellt.
Boken vänder sig till ledare och andra som ser behovet av en mer djupgående förändring internt, som ser att man inte kan fortsätta att "göra som man alltid gjort" utan att det krävs mer än så - det krävs en re:start. Gamla beteenden behöver ifrågasättas, gamla strukturer rivas och normer brytas. Den här boken försöker ge svar på frågan: Vad krävs för att klara av en sådan transformation?

Om författarna:
Hélène Barnekow är vd för Microsoft Sverige med många års erfarenhet av ledarskap inom IT, mobil, och telekom, tidigare bl.a. vd Telia Sverige. Hélène har uppmärksammats för sin passion för kunder, teknik, mänskligt beteende och är en övertygad anhängare av att hållbar förändring kommer från ett stabilt och äkta ledarskap.
Nina Pettersson är journalist, skribent och redaktör med mångårig erfarenhet av att hjälpa ledare, entreprenörer, forskare och andra att nå ut med viktiga budskap.

Fakta:
Titel: Re:start – Det värdebaserade ledarskapet i en föränderlig värld
Författare: Hélène Barnekow, Nina Pettersson
Förlag: Liber AB
Format: A5, hårdband
ISBN: 978-91-47-13136-5

För intervju eller recensionsexemplar kontakta:
Jonna Cornell, marknadschef, tel: 073-673 12 44, mail: jonna.cornell@liber.se.

Liber är ett av Sveriges ledande förlag. Genom samarbete med de främsta forskarna och författarna erbjuder vi läromedel, kurslitteratur och managementlitteratur av hög kvalitet. Med målet att alla ska lyckas med sina studier står vi för kunskap som gör skillnad – genom hela livet.

Hélène Barnekow