Hepp - ny metod som skapar bättre chefer

Vill du ha engagerade medarbetare? Som generöst delar med sig av sig själva, är öppna för förändring och tar ansvar för verksamheten som helhet? Här presenteras HEPP - en förkortning för "happy", engagerad", "personlig" och "på tå" - en metod som är lika enkel som den är genialisk.

HEPP sätter ramarna, men alla är med och fyller dem med innehall. Det skapar en kraft som alla organisationer i dag behöver. HEPP blir också ett satt att främja mångfalden i en organisation säger Helga Laurin, förläggare

Om boken:

HEPP är en förkortning för happy, engagerad, personlig och på tå. Hur dessa ord definieras i just er organisation bestämmer ni själva, tillsammans. Genom att låta alla på arbetsplatsen, både chefer och medarbetare, gemensamt utforma organisationens värdegrund blir HEPP en överenskommelse om att alla tar ansvar för helheten. Det skapas också en gemensam förståelse för hur viktigt det är hur man beter sig mot varandra och hur man bemöter kunder, besökare, medlemmar och andra.

HEPP handlar i grund och botten om att tillvarata drivkraften hos varje medarbetare. Det gör ni genom att skapa ett arbetsklimat som tillåter alla att vara sig själva och hantera de situationer de hamnar i på sitt eget sätt. Det leder till att arbetet utförs mer effektivt – och till att alla får det roligare på jobbet. ”Hepp!” blir på så sätt inte bara en peppande hälsningsfras utan ett kontrakt mellan medarbetarna, ett löfte om ansvarstagande och ett verktyg för feedback.

Om författarna:

Ella Wahlgren är föreläsare och konsult och stöttar företag och andra organisationer som vill implementera HEPP.
Fredrik Emdén är journalist och författare med inriktning mot ledarskap och organisationsutveckling.

Fakta:
Titel: Heppologi – En bok om värderingar och ett kärleksfullt ledarskap
Författare: Ella Wahlgren och Fredrik Emdén

Förlag: Liber AB
Format: Mjukband
ISBN: 978-91-47-12226-4

För intervju eller recensionsexemplar kontakta:

Jonna Cornell, marknadschef, tel: 073-673 12 44, mail: jonna.cornell@liber.se.

Jonna Cornell
Marknadsansvarig, Högskola och professionella
jonna.cornell@liber.se

Snabbfakta

För intervju eller recensionsexemplar kontakta: Jonna Cornell, marknadschef, tel: 073-673 12 44, mail: jonna.cornell@liber.se.

HEPP sätter ramarna, men alla är med och fyller dem med innehall. Det skapar en kraft som alla organisationer i dag behöver. HEPP blir också ett satt att främja mångfalden i en organisation.
Helga Laurin, förläggare