Hernan Ruiz utsedd till ny VD för Liber AB – tillträder 1 augusti 2024

Från och med 1 augusti har Liber AB, en del av Infinitas Learning, en ny VD på plats: Hernan Ruiz, en entreprenöriell VD med gedigen operativ erfarenhet som sträcker sig från hälsovård, till tjänstesektorn och EdTech.

Ruiz har de senaste sju åren varit VD för Digital School Systems/Schoolsoft och har god kännedom om läromedelsbranschen utifrån ett EdTech-perspektiv. Med mer än 22 års erfarenhet av att bygga och leda mycket framgångsrika team beskrivs han som en erfaren ledare, med gedigen kunskap om att utveckla och skala upp företag inom tjänste- och programvaruindustrin tack vare ett sinne för affärsmöjligheter – drivet av ett fokus på kunden, innovation och resultat. Nu står det klart att han tillträder rollen som VD för Liber AB.

– Jag ser verkligen fram emot att börja arbeta med teamet på Liber och resten av kollegorna i Infinitas Learning, och tillsammans slå våra kloka huvuden ihop för att bli den ledande leverantören av läromedel i Sverige, säger Hernan Ruiz, tillträdande VD för Liber AB.

Taco Morelisse, koncern-VD för Infinitas Learning kommenterar beslutet att utse Ruiz:

– Hernan kommer definitivt att tillföra nya perspektiv till Liber. Hans erfarenhet av EdTech, att bygga företag och hans koppling till sektorn är ett utmärkt tillskott till Liber-teamet. Jag är övertygad om att han kommer att lyckas leda Liber mot att bli det föredragna valet av läromedelslösningar i Sverige.

Hernan Ruiz studerade vid Göteborgs universitet (Göteborg, Sverige) och Harvard Business School (Boston, USA). Han efterträder Anna Settman, som har innehaft rollen som VD på Liber sedan mitten av 2018 fram till 2024.

För mer information och förfrågningar, kontakta: liber@fourpr.se

Att alla ska lyckas med sina studier är vår ledstjärna. På Liber har vi över 140 års erfarenhet av att skapa läromedel och kompetensutveckling, vars kunskap gör skillnad för elever, studenter, ledare och medarbetare för resten av livet. Därför finns Liber – för att stötta så att alla lyckas.
Lyckas med Liber.