I karriären med Liber – premiär på årets bokmässa!

I samband med Bok & Bibliotek i Göteborg introducerar Liber ett helt nytt koncept – I karriären med Liber. Utgångspunkten är tron på människans inneboende och aldrig upphörande nyfikenhet. Det gränslösa lärandet är en del av livet, och mycket av Libers utgivning riktar sig till alla i karriären – på alla typer av arbetsplatser – som är nyfikna och vill utvecklas!

Under bokmässan kommer 40 av Libers populära författare att hålla 55 föreläsningar där de berättar om sina böcker och hur de kan hjälpa och inspirera folk i sin karriärutveckling. Föreläsningarna pågår på Libers författarscen och sträcker sig över mängder av områden, så som personlig utveckling, små barns lärande och det senaste inom marknadsföring. Bland författarna på scenen finns:

• Christer Olsson, författare till succéboken Vart är du på väg – och vill du dit?
  • Ingrid Pramling Samuelsson, som skrivit flertalet uppmärksammade böcker om barn och deras lärande
  • Carl Lindeborg och Sofia Sivertsdotter, författare till den omtalade boken Modig
  • Lars-Johan Åge, som tillsammans med Per-Erik Holmgren har skrivit den nylanserade boken Konsten att göra affärer

Libers monter C04:22 är fylld av upplevelser, inspiration och mängder av böcker till mässpris för alla i karriären. Dessutom kan man tävla och vinna sin egen karriärcoach! Författarscenen inleds torsdagen den 23 september och pågår under hela mässan. Välkommen till Libers mässmonter och träffa författarkollegor, kunder och representanter från Liber!

Scenprogrammet finner du på: www.liber.se/bokbibliotek2010

Vill du ha mer information eller kontakt med någon av de medverkande författarna, kontakta: jenny.soderqvist@liber.se 070-679 92 84.

Liber AB, etablerat 1973, är ett av Nordens största läromedelsförlag med utgivning som riktar sig till hela utbildningsmarknaden och till professionella yrkesutövare inom ekonomi, juridik, beskattning, medicin/vård, pedagogik, teknik och offentlig förvaltning samt mot allmänmarknaden. Ägare sedan 2007 är Bridgepoint Capital Ltd.