Innovation som grunden till framgång!

I Högpresterande innovationsteam får du veta hur du kan skapa innovationsteam i din organisation, som aktivt arbetar med att utveckla nya produkter, tjänster och processer mot ett givet mål. I boken finns konkreta tillvägagångssätt, råd och tips på hur du steg-för-steg skapar och etablerar ett högpresterande innovationsteam.

Om boken:
Det bubblar om innovation överallt. Allt fler förstår att innovation är avgörande för fortsatt framgång och överlevnad oavsett typ av organisation. Nu är det dags att ta nästa steg - att få någonting gjort och dessutom snabbt och effektivt.

Boken vänder sig till dig som är verksam med innovationsfrågor i din organisation, både i ledning och operativt, som utbildar om innovation på universitet och högskola eller som är konsult. Varje kapitel avslutas med ett antal reflektionsfrågor som hjälper dig att tänka igenom och konkretisera vägen framåt i skapandet av innovationsteam i din verksamhet.

Om författaren:
Mikael Johnsson forskar om innovationsvetenskap med fokus på innovationsteam. Han har även tagit ett flertal egna produkter till marknaden och är verksam som innovationsrådgivare, managementkonsult och föredragshållare.

Fakta:
Titel: Högpresterande innovationsteam
Författare: Mikael Johnsson
Förlag: Liber AB
Format: Mjukband
ISBN: 978-91-47-12279-0

För intervju eller recensionsexemplar kontakta:

Jonna Cornell, marknadschef, tel: 073-673 12 44, mail: jonna.cornell@liber.se.

Liber är ett av Sveriges ledande förlag. Genom samarbete med de främsta forskarna och författarna erbjuder vi läromedel, kurslitteratur och managementlitteratur av hög kvalitet. Med målet att alla ska lyckas med sina studier står vi för kunskap som gör skillnad – genom hela livet.

Jonna Cornell
Marknadsansvarig, Högskola och professionella
jonna.cornell@liber.se

Om oss

Liber är Sveriges största läromedelsföretag med en bred utgivning av läromedel, akademisk kurs- och managementlitteratur. Liber grundades redan 1897 och har idag en omsättning på 331 miljoner kronor och ca 106 medarbetare. Huvudkontoret ligger i Solna på Råsundavägen 12, där verkställande direktör är Anna Settman. Besök www.liber.se

”Boken tar upp grunderna i hur man skapar högpresterande innovationsteam och därigenom ökar innovationstakten och stärker företagets konkurrenskraft. En bok i nuet som kan förändra framtiden.”
Helga Laurin förläggare Liber