Ladda varumärkets identitet med energi och innehåll

Aktiva medarbetare och kompetenta konsumenter väljer företag som tar sitt ansvar i en hållbar värld på allvar. Företag och organisationer måste idag stå för något, betyda något, för att väcka och behålla kundernas intresse och medarbetarnas engagemang. De måste utveckla ett mer aktivt förhållningssätt till marknaden. Boken Aktivera ditt varumärke, som nu lanseras av Liber, ger läsaren de kunskaper som behövs.

– Vi kan alla se att villkoren för näringsliv och arbetsliv genom globaliseringen har förändrats snabbt. För att klara omställningen måste företag bli mer aktiva på marknaden och i arbetet med sitt varumärke. De måste även aktivera sina medarbetare för att på så sätt öka kraften och trovärdigheten i sitt erbjudande till marknaden, säger Karin Allergren, som skrivit boken tillsammans med Bo Dahlbom.

Boken har tre delar. Den första delen, Mogen marknad, handlar om samhällets och marknadens utveckling och konsekvenserna av denna utveckling för näringsliv och arbetsliv. Bokens andra del, Goda företag, vänder blicken från marknaden och konsumenterna till företagen och deras medarbetare. Här diskuterar författarna hur kraven har vuxit på näringslivet att förena sin jakt på nya marknader och vinster med socialt ansvarstagande. I bokens tredje del, Varumärken, beskrivs hur ett företag eller en organisation mer konkret kan arbeta med att aktivera sitt varumärke.

Välkommen på releasefrukost för boken den 29 juni på Operaterrassen i Stockholm!

Se bifogad inbjudan för mer information.

Om författarna:

Bo Dahlbom är professor vid Göteborgs universitet, forskningschef på Sustainable Innovation och medlem av regeringens IT-råd. Han har tidigare skrivit bland annat Sveriges framtid (2007).

Karin Allergren är varumärkesrådgivare åt företag och organisationer på varumärkesbyrån Rewir, där hon ansvarar för byråns aktiveringserbjudande.

Kontakt: dahlbom@sust.se, 0708-566 377, karin.allergren@rewir.com, 070-300 51 38

Blogg: aktivering.se

Fakta om boken:

Titel: Aktivera ditt varumärke

ISBN: 978-91-47-09465-3

Rek. internetpris: 292 kronor

Information:

Förläggare: Anders Abrahamsson, anders.abrahamsson@liber.se, 040-25 86 15, 0706-25 86 25.

För recensionsexemplar eller högupplöst bild, kontakta Helene Bergau, helene.bergau@liber.se, 08-690 93 06.

Liber AB, etablerat 1973, är ett av Nordens största läromedelsförlag med utgivning som riktar sig till hela utbildningsmarknaden och till professionella yrkesutövare inom ekonomi, juridik, beskattning, medicin/vård, pedagogik, teknik och offentlig förvaltning samt mot allmänmarknaden. Ägare sedan 2007 är Bridgepoint Capital Ltd.