Marknadskommunikation i ett nötskal

Allt du behöver veta om marknadskommunikation, som nu lanseras av Liber, ger dig essensen av världens samlade kunskap om marknadskommunikation på endast 128 sidor. Allt placerat i ett praktiskt sammanhang.

Boken är en komplett handledning i hur man konkret arbetar med marknadskommunikation. Utgångspunkten är en situation många av oss kan känna igen: bardisken klockan kvart i tre. Hur ska man lyckas marknadsföra sig själv och attrahera andra – Vem ska man prata med? Vad ska man säga? Hur ska man säga det? När det kommer till kritan är det dessa tre frågor som all marknadskommunikation handlar om.

– Jag har jobbat som universitetslärare i detta ämne och fick då en bra överblick över vilken litteratur som fanns att tillgå – och vad som saknades. Teoretiker kan ha svårt att förstå hur det fungerar i praktiken, och praktiker kan ha svårt att sätta in teorin i ett sammanhang. Då blir det mycket text och svåra ord. Jag har skrivit den här boken för att berätta hur man verkligen gör, från ax till limpa, och varför, säger författaren Anders Amnéus.

Boken vänder sig till alla som på något sätt arbetar med eller studerar marknadskommunikation. Steg för steg går författaren igenom alla delar av processen: identifiering och analys av målgrupp och konkurrenter, formulering av målsättning och koncept, utförande och slutligen mätning av resultat.

”Alla som är intresserade av eller arbetar med marknadsföring och reklam kommer att få nya infallsvinklar och ifrågasätta sina arbetsmetoder efter att ha läst boken.” (Staffan Johansson, marknadsdirektör Apollo)

”Den här boken kommer att göra de allra flesta praktiker bättre på att förstå och använda teori, precis som den kommer att få de flesta teoretiker att bättre förstå vad man praktiskt måste utföra för att uppnå resultat.” (Mats Georgson, fil.dr och lektor vid Stockholms universitet och varumärkeskonsult)

Om författaren: Anders Amnéus arbetar som konsult inom marknadskommunikation. Han har tidigare arbetat på Stockholms universitet, Institutionen för reklam och PR, där han utvecklade en ny utbildning – Marknadskommunikation och IT – i samarbete med Institutionen för data- och systemvetenskap. Han har även varit verksam som projektledare på webb- och reklambyråer.

Titel: Allt du behöver veta om marknadskommunikation

ISBN: 978-91-47-09505-6

Rek. internetpris: 226 kronor

Information:

Förläggare: Anders Abrahamsson, anders.abrahamsson@liber.se, 040-25 86 15, 0706-25 86 25.

För recensionsexemplar eller högupplöst bild, kontakta Helene Bergau, helene.bergau@liber.se, 08-690 93 06.

Liber AB, etablerat 1973, är ett av Nordens största läromedelsförlag med utgivning som riktar sig till hela utbildningsmarknaden och till professionella yrkesutövare inom ekonomi, juridik, beskattning, medicin/vård, pedagogik, teknik och offentlig förvaltning samt mot allmänmarknaden. Ägare sedan 2007 är Bridgepoint Capital Ltd.