• Liber AB/

Ny bok om självledarskap hjälper medarbetare att skapa goda relationer både på jobbet och hemma

Att kunna leda sig själv på ett aktivt sätt är en viktig kompetens för att vara en uppskattad medarbetare och nå sina personliga mål. Anna Tufvessons nya bok Aktivt självledarskap, utgiven av Liber, ger dig kunskaper om hur du leder dig själv för att både må bra och ha goda relationer med kollegor och chefer.

När boken skrivs 2021 är vi mitt uppe i coronapandemin och självledarskap är än viktigare när många jobbar hemifrån, säger Anna Tufvesson. Förmågan att leda sig själv, göra rätt prioriteringar och hålla uppe sitt engagemang sätts verkligen på prov. Hur sätter jag gränser mellan arbete och privatliv när jag jobbar hemifrån?

Det moderna ledarskapet, som handlar om tillit till medarbetarna, kräver att du som medarbetare är duktig på självledarskap. Då behövs både kunskap och tid för reflektion om vad det innebär i praktiken. Aktivt självledarskap – en arbetsbok för att skapa goda relationer på jobbet och hemma är en arbetsbok med övningar och tips som bidrar till personlig utveckling och till att utveckla dig och dina kollegor som arbetsgrupp. Du får träna upp din förmåga att lära nytt, samarbeta med andra, hantera stress, ha självmedkänsla, vara en kommunikativ medarbetare och mycket mera. Lär känna dina kollegor och dig själv på ett djupare plan!

Anna Tufvesson arbetar med ledar- och medarbetarutveckling sedan 20 år. Hennes senaste bok Aktivt medarbetarskap (2017) har tryckts i fler än 10 000 exemplar.

ISBN: 47-14319-1

För intervju eller recensionsexemplar, kontakta:
 Nathalie Olsson, Sociala medie- och PR-ansvarig, nathalie.olsson@liber.se

Liber är ett av Sveriges ledande utbildningsföretag. Genom samarbete med de främsta forskarna och författarna erbjuder vi läromedel, kurslitteratur och managementlitteratur av hög kvalitet. Med målet att alla ska lyckas med sina studier står vi för kunskap som gör skillnad – genom hela livet.

När boken skrivs 2021 är vi mitt uppe i coronapandemin och självledarskap är än viktigare när många jobbar hemifrån. Förmågan att leda sig själv, göra rätt prioriteringar och hålla uppe sitt engagemang sätts verkligen på prov. Hur sätter jag gränser mellan arbete och privatliv när jag jobbar hemifrån?
Anna Tufvesson