Ny trendguide rustar dig för framtiden

Vår omvärld förändras i ett allt snabbare tempo och kompassnålen tycks snurra åt alla håll. På osäkra grunder ska viktiga beslut fattas i såväl privatliv som arbetsliv.  Liber lanserar nu 100 trender - Din guide till framtiden som tar med läsaren på en utmanande framtidsresa där trender inom en rad olika områden presenteras.

– Förändringen är inte längre undantag utan normen. I vår tidsålder med en strid ström av nyheter som konstant sköljer över oss, kan det vara svårt att bilda sig en uppfattning om vad som egentligen sker, säger författare Peter Siljerud.

100 trender – din guide till framtiden hjälper dig att navigera i en omgivning där de gamla kartorna inte längre är tillförlitliga. 100 viktiga trender inom 10 centrala områden beskrivs rappt och underhållande och läsaren får ta del av insiktsfulla observationer, överraskande statistik och tankeväckande slutsatser om hur vår värld förändras.

– Boken är tänkt att inspirera och skapa sammanhang i en snabbföränderlig värld. Detta genom att se mellan raderna på alla rubriker, blogginlägg, artiklar och upptäcka mönster, säger författaren Peter Siljerud.

Några kapitel ur boken:

• Ultratransparens – ranking och rating
• Miniprenörerna – enmansföretagarnas intåg
• Realtidsnätet – uppdatering på sekunden
• Marknadspolarisering – döden i mitten
• Interaktionssamhället – från kontroll till kontakt

Boken riktar sig till alla som vill förstå hur framtidens företag, organisationer och samhälle kommer att utvecklas. För alla som är nyfikna på trender och öppna för förändring kan den inspirera till framtida framgång.

Om författaren: Peter Siljerud är framtidsforskare och trendspanare på företaget Futurewise. Han är välkänd föredragshållare och har lång erfarenhet av att arbeta med företag och organisationer som vill förstå och förbereda sig för framtiden.

Kontakt: peter.siljerud@futurewise.se 0703-08 90 08

Titel:
100 trender - Din guide till framtiden

ISBN: 978-91-47–09592-6

Rek. internetpris: 271 kronor

Information:

Förläggare: Lars Abramson lars.abramson@liber.se

040-25 86 24

För recensionsexemplar eller högupplöst bild kontakta Fredrik Frank, fredrik.frank@liber.se 08-690 96 09

Liber AB, etablerat 1973, är ett av Nordens största läromedelsförlag med utgivning som riktar sig till hela utbildningsmarknaden och till professionella yrkesutövare inom ekonomi, juridik, beskattning, medicin/vård, pedagogik, teknik och offentlig förvaltning. Ägare sedan 2007 är Bridgepoint Capital Ltd.