Philip Kotlers internationella bästsäljare nu på svenska

Nu är den här – boken som ger företagsledare kunskaper och verktyg för att få företagen att överleva perioder av oro och turbulens i den globala ekonomin. Kaos – Leda företag i turbulenta tider, skriven av Philip Kotler och John A Caslione, ges nu ut i svensk översättning på Liber förlag.

– Vi har gått in i en ny tid, The Age of Turbulence, vilket innebär ökad turbulens som oftast är oförutsägbar och omöjlig att upptäcka på förhand. När turbulensen inte upptäcks eller åtgärdas ordentligt skapar det kaos både inom företag och på regeringsnivå, säger Philip Kotler och John A Caslione. Allt fler har insett att det inte bara handlar om en djup och långvarig recession utan snarare om en omstrukturering av ekonomin. I en tid av turbulens krävs också nya ledningssystem, och författarna har därför utvecklat ett så kallat Chaotics ledningssystem. Det erbjuder en helt ny plan för hur företagsledare kan hantera turbulens och minimera kaos. – Kaos behandlar företagens aktuella situation och vad de i praktiken kan göra för att överleva den ekonomiska krisen. Philip Kotler och John Caslione, ledande internationella auktoriteter på marknadsföring och strategi, erbjuder handfasta råd som kommer från lång erfarenhet och forskning, säger Evert Gummesson, professor vid Stockholms universitet. I boken ger författarna konkreta och användbara riktlinjer som hjälper företag att hantera en allt mer kaotisk miljö: hur man upptäcker potentiella källor till turbulens, förbereder sig för olika scenarier, analyserar företagets sårbarhet och affärsmöjligheter vid turbulens, minskar riskexponeringen, bygger in flexibilitet i balansräkningen, har en strategisk prissättning och hur man anpassar produkter och tjänster för att möta nya kundvärderingar. Om författarna: Philip Kotler är en legend inom strategisk marknadsföring och välkänd för alla i företagsvärlden. Kotler är professor i internationell marknadsföring, internationell konsult och föreläsare, och har även skrivit ett trettiotal böcker. John A Caslione är en erkänd expert i ämnet global ekonomi och har som konsult arbetat med affärsstrategier i 87 länder i sex världsdelar. Han föreläser världen över om global ekonomi, global marknadsföring och global affärsutveckling. Fakta om boken: Titel: Kaos! – Leda företag i turbulenta tider ISBN: 978-91-47-09078-5 Rek. internetpris: 313 kronor