Populär bok - i ny uppdaterad upplaga!

Coachande ledarskap har blivit populärt av en anledning: det tillgodoser viktiga behov på arbetsplatsen. När komplexiteten och osäkerheten i arbetslivet ökar blir fortlöpande lärande och utveckling allt viktigare. Och coachning är chefens verktyg för att hjälpa sina medarbetare att lära och utvecklas. I denna reviderade upplaga har författarna lagt till mer om vad coachning är, fler referenser till forskning och ett kapitel om hur du kan förbereda dig på kort och lång sikt. Träningskapitlet är väsentligt utökat, liksom fördjupningen.

Om boken:
Boken innehåller allt du som chef behöver veta för att coacha dina medarbetare. Du får konkreta råd, modeller och verktyg som hjälper dig att bli en bättre chef genom att skapa tillit och hjälpa dina medarbetare att utvecklas. Här finns också ett unikt träningsprogram där du steg för steg kan öva upp din coachningsförmåga.

Boken utkom första gången 2013 och har nu uppdaterats mot den senaste utvecklingen inom coachning och ledarskap.

Om författarna:
Lena Sobel är civilingenjör och certifierad coach. Sedan många år arbetar hon med att utveckla ledare, team och arbetsflöden.

Søren Holm är beteendevetare och certifierad coach. Som en av Sveriges första coacher har han lång erfarenhet av att utveckla team samt utbilda chefer i coachande ledarskap.

Fakta:
Titel: Chefen som coach
Författare: Lena Sobel, Søren Holm
Förlag: Liber AB
Format: Mjukband
ISBN: 978-91-47-12782-5

För intervju eller recensionsexemplar kontakta:

Jonna Cornell, marknadschef, tel: 073-673 12 44, mail: jonna.cornell@liber.se.

Liber är ett av Sveriges ledande förlag. Genom samarbete med de främsta forskarna och författarna erbjuder vi läromedel, kurslitteratur och managementlitteratur av hög kvalitet. Med målet att alla ska lyckas med sina studier står vi för kunskap som gör skillnad – genom hela livet.