Varför når du inte fram med ditt budskap?

Händer det att människor går i försvarsställning när du försöker hjälpa dem? Eller har du kollegor som skulle behöva höra det du har att säga, men som alltid säger emot i stället för att lyssna? I boken Nå fram – kommunicera med personer i försvarsställning, som nu lanseras av Liber, förklarar författaren Bob Smith hur människor tänker, och visar på orsakerna till att vi ibland har problem med att kommunicera.

Om man lär sig att förstå mekanismerna bakom ett defensivt beteende kan man också förhindra att det uppstår. Om man tar bort orsaken till att en person går i försvarsställning behöver personen inte försvara någonting. I boken Nå framkommunicera med personer i försvarsställning får läsaren lära sig hur man gör.

Bokens första del handlar om värderingar och hur dessa påverkar kommunikationen mellan människor. Den andra delen belyser hur vi tänker och hur det kan försvåra kommunikationen. I den tredje delen visar författaren hur man kommunicerar för att effektivt nå fram till andra människor.

Nå fram är en lättillgänglig och användbar bok som läsaren har stor nytta av både privat och i arbetslivet för att bli mer effektiv när det gäller att knyta an till dem man bryr sig om.

Om författaren: Bob Smith är ordförande och initiativtagare till Clear Direction Inc., ett forsknings- och konsultföretag i Dallas som arbetar med professionell och personlig utveckling ur den formella axiologins perspektiv. Bland hans kunder finns advokatbyråer och professionella serviceföretag, utbildningsföretag och idrottslag. Han har tidigare skrivit Tänkandets dynamik som var nominerad till Årets ledarskapsbok 2006.

Titel: Nå fram – kommunicera med personer i försvarsställning

ISBN: 8-91-47-09457-8

Rek. internetpris: 192 kronor

Information:

Förläggare: Lars Abramson, lars.abramson@liber.se, 040-25 86 24.

För recensionsexemplar eller högupplöst bild, kontakta Helene Bergau, helene.bergau@liber.se, 08-690 93 06.

Liber AB, etablerat 1973, är ett av Nordens största läromedelsförlag med utgivning som riktar sig till hela utbildningsmarknaden och till professionella yrkesutövare inom ekonomi, juridik, beskattning, medicin/vård, pedagogik, teknik och offentlig förvaltning samt mot allmänmarknaden. Ägare sedan 2007 är Bridgepoint Capital Ltd.