Varning – du kan inte allt om marknadsföring (ännu)

Hur många grundböcker i marknadsföring handlar om den verklighet vi befinner oss i – i dagens Sverige? Nu lanserar Liber Det här måste du också veta om marknadsföring, den första boken i sitt slag. Här erbjuder författarna ett kritiskt förhållningssätt och ett urval av fördjupningar som komplement till den vanliga introduktionsboken.

Anders Parment och Magnus Söderlund har under sina många år som lärare i marknadsföring sett att vissa relevanta saker utelämnas eller får så begränsat utrymme i de olika introduktionsböckerna att det ger en skev bild av vad som är viktigt för marknadsförare.

– Så gott som alla som läser marknadsföring på högskolenivå får sitt första möte med ämnet via en amerikansk introduktionsbok, ofta färgglad och till synes allomfattande – eftersom den i regel är så tjock. Men den typiska introduktionsboken utelämnar ett antal viktiga saker. Samtidigt tenderar den att göra djupa avtryck hos studenten. Vi vill komplettera med det som saknas, så att framtidens marknadsförare ska få en mer stabil grund att stå på.

Författarna har inriktat sig på ett antal tidlösa saker som har saknats under lång tid i introduktionsböcker; delar av innehållet är därmed alltid aktuellt, i så måtto att detta alltid kommer att vara relevant för marknadsförare. De har också tagit med ett antal saker som speglar brännande frågor för dagens marknadsförare – frågor som ännu inte hittat in i den typiska introduktionsboken.

Om författarna:

Anders Parment är ek. dr vid Stockholms universitet och har tidigare gett ut bland annat Distributionsstrategier, Premium-,  volym- eller budgetvarumärke?, Marknadsföring mot 55+, Marknadsföring – kort och gott och Generation Y.
Magnus Söderlund är professor på Handelshögskolan i Stockholm och föreståndare för CCM (Centre for Consumer Marketing). Han har skrivit bland annat Den lojala kunden, Emotionsladdad marknadsföring, Tankeverktyg för marknadsförare och Experiment med människor.

Kontakt: anders.parment@fek.su.se, 070-51 30 363 resp. magnus.soderlund@hhs.se, 08-736 95 41

Titel: Det här måste du också veta om marknadsföring

ISBN: 978-91-47-09487-5

Rek. internetpris: 332 kronor

Information:

Förläggare: Ola Håkansson, ola.hakansson@liber.se, 040-25 86 12.

För recensionsexemplar eller högupplöst bild kontakta Brita Krottler, brita.krottler@liber.se, 08-690 93 06.

Liber AB, etablerat 1973, är ett av Nordens största läromedelsförlag med utgivning som riktar sig till hela utbildningsmarknaden och till professionella yrkesutövare inom ekonomi, juridik, beskattning, medicin/vård, pedagogik, teknik och offentlig förvaltning samt mot allmänmarknaden. Ägare sedan 2007 är Bridgepoint Capital Ltd.