Vem är du på jobbet, hur hanterar du situationen?

Det mesta har ställts på ända i vårt samhälle den senaste tiden. Även de flesta arbetsplatser har påverkats av corona-pandemin. Hur ska medarbetare hantera situationen på jobbet? Hur skapar du ett vettigt arbetsliv för dig själv samtidigt som du bidrar till en konstruktiv arbetsmiljö? Om det handlar Jaget och jobbet, skriven av Anna-Lena och Paul Sundlin (Liber).

Som medarbetare måste du förstå din egen roll och sätta gränser i ditt arbetsliv, både för dig själv och mot omvärlden. För att kunna göra det behöver du utveckla en viss självkännedom så att du kan reflektera över viktiga områden, som hur din roll fungerar i sitt sammanhang och i relation till andra, hur du navigerar under osäkra förhållanden och vilken roll motivationen spelar. Praktisk vägledning för att få till den viktiga återhämtningen.

Boken beskriver många olika situationer som läsaren kan relatera till och fundera utifrån. I varje kapitel finns också övningar som hjälper läsaren att förstå sig själv bättre i relation till sin yrkesroll, men som också kan vara ett sätt att lära känna varandra bättre i arbetsgruppen och underlätta arbetet.

Om författarna:
Anna-Lena Sundlin och Paul Sundlin är leg. psykologer och organisationskonsulter. De har båda lång erfarenhet av utvecklingsarbete i organisationer med fokus på ledarutveckling, grupprocesser och medarbetarskap. De har tidigare skrivit Ta din roll på jobbet! och driver tillsammans företaget Sandahl Partners Gotland AB.

ISBN: 978-91-47-13354-3

För intervju eller recensionsexemplar, kontakta:
Jonna Cornell, marknadschef, tel 073-673 12 44, jonna.cornell@liber.se

Liber är ett av Sveriges ledande förlag. Genom samarbete med de främsta forskarna och författarna erbjuder vi läromedel, kurslitteratur och managementlitteratur av hög kvalitet. Med målet att alla ska lyckas med sina studier står vi för kunskap som gör skillnad – genom hela livet.