ÅRSREDOVISNING 2010 SAMT PROSPEKT TILL NYEMISSION

”Biolight visade god tillväxt och dubblerade omsättningen under 2010. Biolights positiva utveckling beräknas fortsätta under 2011 genom satsning på ökad marknadsbearbetning, ökad marknadskommunikation och introduktion av metoden på ett antal utländska marknader. Samtidigt pågår produktutveckling och studie på diabetiska fotsår. För att finansiera och slutföra dessa satsningar genomför Bolaget nu en nyemission. Målsättningen är att aktiviteterna skall leda till att bolaget uppnår lönsamhet på den svenska marknaden under 2012”, säger Pär Olausson Lidö.

Årsredovisning för räkenskapsåret 2010 samt prospekt till pågående nyemission finns nu tillgängliga på bolagets hemsida www.biolight.se

Som meddelats tidigare genomför bolaget en nyemission enligt följande:

- Emissionskurs De nya aktierna emitteras till en kurs av 0,90 kr per aktie. Vid fulltecknad emission tillförs bolaget 10 051 842 kr.

- Teckningsrätter Aktieägare erhåller två (2) teckningsrätter för varje registrerad aktie. För teckning av en (1) ny aktie erfordras fem (5) teckningsrätter.

- Avstämningsdag 23 mars 2011

- Handel med teckningsrätter Handel med teckningsrätter kommer att ske under perioden från och med den 25 mars 2011 till och med den 5 april 2011.

- Teckningstid Teckning av aktier skall ske under perioden från och med den 25 mars 2011 till och med den 8 april 2011.

Ett antal av Bolagets större aktieägare, med ett samlat innehav motsvarande 26,7 procent av ägandet, har lämnat teckningsförbindelser motsvarande sina respektive teckningsrätter. Därutöver har några privatpersoner garanterat teckna 3 894 444 st aktier. Därmed är 61,6 procent av emissionsbeloppet täckt av förbindelser och garantier. Garanterna erhåller ingen kontant ersättning. Gruppen består av: Sören Gyll, Jan o Bitte Saur, Anna Rönn och Rolf Thiberg.

Aktieägare som representerar ca 50 procent av antalet aktier i bolaget har underrättat bolaget om att de vid årsstämman den 14 april 2011 kommer att föreslå omval av Håkan Sjunnesson (tillika som ordförande), Rolf Thiberg, Lars Andersson och Peter Grahn samt nyval av Sören Gyll.

Biolight AB (publ)

För ytterligare information se Biolights hemsida www.biolight.se eller kontakta: Pär Olausson Lidö, tf VD Biolight AB, 08-622 52 70, 0702-15 01 11 E-post: par.olausson@biolight.se

Biolight AB (publ) är ett medicintekniskt företag som erbjuder lösningar som bygger på företagets patenterade metod för användandet av pulserande monokromatiskt ljus. Företagets metod kortar ner läkningstider och minskar behandlingskostnader. Under de senaste åren har Biolight fokuserat på ett fåtal applikationsområden, som behandling av svårläkta sår och skador inom hästsporten. Biolightaktien är noterad på Nordic MTF (Nordic Growth Market AB).