Biolight AB förbereder nästa steg i utvecklingen

Biolight AB fortsätter att utvecklas positivt och räknar med att denna trend kommer att fortsätta. Därför är det nu rätt tid att förbereda för nästa steg i utvecklingen och därmed också nästa produktgeneration.

VD Pär Olausson Lidö (41) var tidigare tekniskt ansvarig i företaget och är således den som är mest kvalificerad att ansvara för utvecklingen av nästa produktgeneration.

Styrelsen har således kommit överens med Pär Olausson Lidö att han lämnar sin befattning som VD den 1 september, 2014 och istället tillträder befattningen som vVD och teknisk chef med ansvar för produktutveckling och produktion.

Från och med den 1 september, 2014 tillträder Jenny Carenco (41) befattningen som VD för Biolight AB. Hon driver för närvarande egen konsultverksamhet med huvudsaklig inriktning på marknadsutveckling och strategi och har varit konsult till Biolight AB sedan september förra året.

Jenny Carenco är civilekonom och har efter några års yrkeserfarenhet, hos bland andra Andersen Business Consulting i Stockholm, följt upp sin utbildning med en MBA vid HEC (Haute Ecole Commerciale) i Paris. Efter HEC arbetade hon några år som strategikonsult hos Bain & Company i Paris för att sedan starta eget företag vilket avyttrades 2011. Hon har därefter arbetat som strategikonsult i eget företag, Maylo Conseils, i Paris. Hon har svenska som modersmål och talar och skriver franska och engelska helt obehindrat samt har baskunskaper i tyska.

För vidare upplysningar kontakta

Rolf Börjesson, styrelsens ordförande

Biolight AB (publ) är ett medicintekniskt företag som erbjuder lösningar som bygger på företagets patenterade metod för användandet av pulserande monokromatiskt ljus. Företagets metod kortar ner läkningstider och minskar därmed behandlingskostnader. Under de senaste åren har Biolight fokuserat på ett fåtal applikationsområden, som behandling av svårläkta sår och skador inom rehabilitering av djur. Biolightaktien är noterad på Nordic MTF (Nordic Growth Market AB).