Biolight förbereder listning på Nasdaq OMX First North

Styrelsen i Biolight AB (Biolight) beslutade den 19 januari 2014 att ansöka om notering av bolagets aktie vid Nasdaq OMX First North i Stockholm.

"Under hösten 2013 har Biolight börjat implementera en ny affärsplan vilket förväntas ge ytterligare förstärkning av de kommersiella förutsättningarna. Under 2013 har bolagets försäljning ökat stadigt och därför har styrelsen beslutat att ansöka om notering vid Nasdaq OMX First North. Byte av lista till First North förväntas ge ökad likviditet i aktien.” framhåller bolagets VD Pär Olausson Lidö.

Pär Olausson Lidö, VD, 0702-150111, E-post: par.olausson@biolight.se

Biolight AB (publ) är ett medicintekniskt företag som erbjuder lösningar som bygger på företagets patenterade metod för användandet av pulserande monokromatiskt ljus. Företagets metod kortar ner läkningstider och minskar därmed behandlingskostnader. Under de senaste åren har Biolight fokuserat på ett fåtal applikationsområden, som behandling av svårläkta sår och skador inom rehabilitering av djur. Biolightaktien är noterad på Nordic MTF (Nordic Growth Market AB).