Biolight förlänger löptiden för teckningsoptioner

Styrelsen i Biolight AB (Biolight) beslutade den 8 januari 2014 att förlänga löptiden för existerande teckningsoptioner vilka är kopplade till nyemissionen våren 2012. Villkoren innebär rätten att för 2 innehavda teckningsoptioner teckna 1 ny aktie i Biolight AB (publ) för 0,32 kr per aktie fram till att planerad nyemission har registrerats vid Bolagsverket. Därefter kommer teckningskursen att korrigeras som en följd av denna emission. Löptiden förlängs med 12 månader så att sista dag för teckning flyttas från 31 mars 2014 till 31 mars 2015. Aktier bokas ut tidigast 15 dagar därefter.

För aktieägare som väljer att konvertera optionerna under löptiden registreras de som interimsaktier i Euroclear och omvandling till aktier sker vid två tillfällen under året, eller om särskild anledning föreligger. Möjlighet till konvertering av teckningsoptioner till aktier ges vid teckning och betalning senast klockan 15.00 den 16 maj 2014 samt vid teckning och betalning senast klockan 15.00 den 24 oktober 2014, samt vid slutförfallodagen. Aktier bokas ut tidigast 15 dagar därefter.

Pär Olausson Lidö, VD, 0702-150111, E-post: par.olausson@biolight.se

Biolight AB (publ) är ett medicintekniskt företag som erbjuder lösningar som bygger på företagets patenterade metod för användandet av pulserande monokromatiskt ljus. Företagets metod påskyndar kroppens egen förmåga att läka sig själv. Skador som svårläkta sår, inflammationer och smärttillstånd på människor och djur, behandlas effektivt med metoden. Biolightaktien är noterad på Nordic MTF (Nordic Growth Market AB).