BIOLIGHT GENOMFÖR NYEMISSION

Styrelsen i Biolight AB har den 13 september 2010, med stöd av bemyndigande från den extra bolagsstämman den 16 juni 2010, beslutat att genomföra en nyemission med företrädesrätt för aktieägarna. Om nyemissionen fulltecknas tillförs bolaget ca 5 miljoner SEK före emissionskostnader.

”Vi har nu två marknadsområden med god potential att bearbeta”, berättar Biolights VD, Claes Holmberg. ”Inom Marknaden för sårläkning har avtalet med Carema Omsorg, lett till att omsättningen och antalet användare ökat dramatiskt från januari 2010. I och med dessa framgångar har styrelsen beslutat att öka satsningarna på att utveckla denna marknad.

Inom Hästsportmarknaden fortsätter antalet användare och försäljningsintäkterna att öka stadigt. Under 2009 rekryterade vi in säljare med goda erfarenheter från hästsportmarknaden. Under 2010 har vi rekryterat ytterligare två säljare, denna gång för att bearbeta sårmarknaden. Nu ser vi fram mot en fortsatt god försäljningsutveckling under hösten 2010”, fortsätter Holmberg.

”Nyemissionen genomförs för att finansiera den fortsatta marknadsutvecklingen inom de två ovan nämnda områdena. Vi bedriver även ett lovande arbete som syftar till att bredda vår metods applikationsområde och vi samarbetar med ledande kliniker i en pågående studie över diabetiska fotsår. Utvecklingsarbetet beräknas pågå under 2010 och 2011. Med de goda utsikter som finns inom marknaderna för sårläkning och hästsport, kommer dessa områden att vara vår högsta prioritet, under de närmaste åren”, säger Claes Holmberg avslutningsvis.

Villkor för nyemissionen

• Nyemissionen omfattar högst 5 584 356 aktier

• Emissionskursen är 0,90 SEK per aktie

• Fyra (4) gamla aktier berättigar till teckning av en ny aktie

Tidplan för nyemissionen

• Sista dagen för handel med aktien inklusive teckningsrätt är onsdagen den 15 september 2010

• Avstämningsdag är fredagen den 20 september 2010

• Teckning med företrädesrätt sker genom betalning 22 september – 6 oktober 2010. Teckning utan

företrädesrätt kan ske under samma period.

• Handel med teckningsrätter sker 22 september – 1 oktober 2010

Under februari/mars 2010 genomförde Biolight en nyemission om ca 4,3 miljoner SEK. Tillsammans med den nu beslutade nyemissionen understiger det totala emissionsbeloppet en miljon Euro. I enlighet med gällande prospektregler kommer därmed inte något prospekt att upprättas.

Ett informationsmaterial om Biolight och nyemissionen kommer att finnas tillgängligt på bolagets hemsida www.biolight.se omkring den 22 september 2010.

Nyemissionen genomförs utan emissionsgarantier och teckningsförbindelser av befintliga aktieägare.

För ytterligare information se Biolights hemsida: www.biolight.se eller kontakta

Claes Holmberg, VD Biolight AB, 08-622 52 70, 0708-25 45 47, E-post: claes.holmberg@biolight.se