• LightAir/

Biolight mer än fördubblar försäljningen i mars månad jämfört med samma period 2014

Biolight har tidigare meddelat (pressmeddelande 16 mars 2015) att året börjat starkt med 85 % försäljningsökning för perioden 1 januari till 11 mars, jämfört med samma period förra året. Nu kan bolaget meddela att försäljningstrenden inte bara håller i sig utan också förstärks ytterligare.

"Mars månad kommer att bli en rekordmånad för Biolight", säger bolagets VD Jenny Carenco. "Redan idag, den 24 mars, kan vi konstatera att försäljningen ökat med 110 % jämfört med mars 2014, och att vi för första gången i bolagets historia ligger på en månadsförsäljning på över 2 Mkr."

Med en vecka kvar till månadens slut, kommer försäljningssiffrorna att ökas på ytterligare. "Med den orderingång vi har just nu i både Norden och Frankrike, så beräknar vi att mars månads försäljning kommer att landa på ca 2,45 Mkr vilket motsvarar en ökning med 150 % jämfört med samma period 2014", säger Jenny Carenco.  "Det innebär också att vi med god sannolikhet uppnått lönsamhet på månadsbasis".

Biolight gjorde sitt bästa år någonsin 2014, med en försäljningsökning på över 50 %. Samtidigt stärktes kostnadskontrollen och resultatet förbättrades med 6 Mkr jämfört med 2013 till – 2,8 Mkr. Bolaget är på god väg mot lönsamhet och räknar med att kunna redovisa ytterligare stärkt försäljningsutveckling och positivt resultat för helåret 2015.

Jenny Carenco, VD, 08-622 52 70, 070-637 76 36

E-post: jenny.carenco@biolight.se