Biolight offentliggör memorandum

Styrelsen i Biolight AB (publ) har upprättat memorandum med anledning av den företrädesemission som inleds måndagen den 20 januari. Teckningstiden löper under perioden 20 januari - 5 februari 2014. Fullständiga villkor samt information om teckningsförbindelser och garantikonsortium presenteras i detta memorandum. Dokument samt anmälningssedlar kommer att finnas tillgängliga på bolagets hemsida www.biolightab.se eller www.biolightab.se/investerare/nyemission-i-biolight-ab/ samt på Aktieinvest AB, och G&W Fondkommissions respektive hemsidor www.aktieinvest.se och www.gwkapital.se från och med måndagen den 20 januari kl 8.30. Finansiell rådgivare i transaktionen är G&W Fondkommission.

Pär Olausson Lidö, VD, 0702-150111, E-post: par.olausson@biolight.se

BIOLIGHT AB (publ)

Styrelsen

Biolight AB (publ) är ett medicintekniskt företag som erbjuder lösningar som bygger på företagets patenterade metod för användandet av pulserande monokromatiskt ljus. Företagets metod kortar ner läkningstider och minskar därmed behandlingskostnader. Under de senaste åren har Biolight fokuserat på ett fåtal applikationsområden, som behandling av svårläkta sår och skador inom rehabilitering av djur. Biolightaktien är noterad på Nordic MTF (Nordic Growth Market AB).