Biolight ökar omsättningen med 85% under inledningen av 2015

Biolight fortsätter att växa med ökad takt. Under inledningen av verksamhetsåret 2015 (1 jan – 11 mars) ökade Biolights totala försäljning med drygt 85 % jämfört med samma period föregående år. I Sverige ökar försäljningen markant och som tidigare presenterats (pressrelease 15-03-05 och 15-03-09) har satsningarna i Frankrike och Norge snabbt resulterat i goda försäljningsresultat. Nu visar årets första försäljningssiffror att bolagets försäljningsstrategi ger mycket god utdelning, helt i linje med den indikativa försäljningsprognos som redovisades i bolagets bokslutskommuniké 15-02-27:

”Biolight gjorde sitt bästa år någonsin under 2014, med en försäljningsökning på över 50%. Samtidigt stärktes kostnadskontrollen och resultatet förbättrades med 6 Mkr jämfört med 2013 till – 2,8 Mkr. Bolaget är på god väg mot lönsamhet och räknar med att kunna redovisa ytterligare stärkt försäljningsutveckling och positivt resultat för helåret 2015.”

Jenny Carenco, VD Biolight AB, 08-622 52 70, 070-637 76 36,

E-post: jenny.carenco@biolight.se

Biolight AB (publ) är ett medicintekniskt företag som erbjuder lösningar som bygger på företagets patenterade metod för användandet av pulserande monokromatiskt ljus. Företagets metod kortar ner läkningstider och minskar därmed behandlingskostnader. Under de senaste åren har Biolight fokuserat på ett fåtal applikationsområden, som behandling av svårläkta sår och skador inom rehabilitering av djur. Biolightaktien är noterad på Nordic MTF (Nordic Growth Market AB).