DELÅRSRAPPORT 1 JANUARI – 31 MARS 2008

REDOVISNING AV VERKSAMHETEN FÖR BIOLIGHT AB. INOM PARANTES GES JÄMFÖRELSETALEN FÖR MOTSVARANDE PERIOD FÖREGÅENDE ÅR I DET TIDIGARE BOLAGET BIOLIGHT INTERNATIONAL AB

• Försäljningen under första kvartalet 2008 uppgick till 684 TSEK (389)

• Rörelseresultatet under första kvartalet uppgick till -3 216 TSEK (-2 521)

• Resultat per aktie uppgick till -0,34 kr (-0,58) och efter full utspädning

-0,34 kr (-0,58 )

• Under april månad avyttrades aktieinnehavet i COREM Property Group AB för 7 971 TSEK (efter försäljningskostnader)

Avtal angående förvärv av fastighetsbestånd

Biolight AB övertog under hösten verksamheten från det tidigare Biolight International AB. Biolight International förvärvade ett fastighetsbestånd till ett värde av cirka 3000 MSEK och bytte samtidigt namn till Corem Property Group AB, vars verksamhet är inriktat mot handel och förvaltning av industrifastigheter. Syftet med affären och den samtidiga överlåtelsen av den medicintekniska verksamheten till Biolight AB, var att synliggöra värden i Bolagets ackumulerade förlustavdrag.

Varje aktieägare i Biolight International AB behöll exakt samma ägarandel i Biolight AB. Däremot har Biolight AB endast ett aktieslag. Handel i aktien i Biolight AB har sedan onsdagen den 21 november 2007 bedrivits i Nordic Growth Markets, NGM:s, handelssystem Freeway, under avdelningen Nordic MTF.

Ticker: BIOL MTF

Handelspost: 1 000 aktier

ISIN-kod: SE0002215699

Jämförelse med tidigare utveckling

I denna kvartalsrapport liksom i de närmaste delårsrapporterna kommer Bolagets utveckling att jämföras med den tidigare utvecklingen i Biolight International AB, eftersom styrelsen anser att det är bästa sättet att visa på eventuella förändringar i försäljnings- och kostnadsutveckling, etc. När utvecklingen kommit så långt att jämförelsen inte längre är relevant kommer den att upphöra.

Försäljning

Försäljningen under årets första tre månader uppgick till 684 TSEK (389).

Kommentarer till försäljningen

Inom hästsportmarknaden har antalet kunder stadigt ökat sedan början av hösten 2007. Mer än hälften av försäljningsökningen under det första kvartalet har varit inom hästsportområdet. Återstoden av ökningen har skett till den svenska äldreomsorgen, främst till kommuner i nordvästra Skåne. Det är samarbetet med Ängelholms kommun som resulterat i att ytterligare ett antal kommuner/vårdorganisationer tecknat avtal om att hyra Biolight.

Hästsportmarknaden

Sedan ett drygt år tillbaka bearbetas hästsportmarknaderna i Sverige och Norge av Biolight distributörer. Intresset bland ledande tävlingsstall och övriga större stall har visat sig så stort och resultaten av behandlingarna så goda att Bolaget under hösten 2007 fattade beslut om att ytterligare öka satsningen på området. En erfaren marknadsförare/ säljare har nu rekryterats för att öka bearbetningen av framförallt den svenska marknaden.

Klinisk studie på diabetiska sår planeras

Den kliniska studie angående effekten av att behandla diabetiska fotsår med Biolight som tidigare nämnts beräknas starta under våren 2008 och pågå under cirka tolv månader. Sex olika svenska kliniker deltar i studien, varav vissa tillhör den internationella frontlinjen på området. Över 1000 svenskar amputeras årligen som direkt följd av diabetiska fotsår. Den totala kostnaden för detta uppskattas till över en miljard kronor. En väsentligt snabbare läkning av diabetiska fotsår skulle möjliggöra att ett stort antal amputationer kan undvikas.

Distributionsavtal för de norska och finska marknaderna

Under sommaren 2007 undertecknades avtal med det norska företaget Partnermed AS och det finska företaget Steripolar OY om marknadsföring och försäljning på den norska respektive den finska marknaden. Marknadsintroduktion startar under våren på båda dessa marknader. Diskussioner om liknande samarbeten pågår parallellt med ett antal aktörer från andra europeiska marknader. Försäljningsresultat förväntas tidigast under slutet av året.

Estetikmarknaden

Sedan hösten 2007 bedriver bolaget ett vidareutvecklingsprojekt som syftar till att erbjuda lösningar för den estetiska marknaden. Till att börja med siktar bolaget på att kunna erbjuda en snabb och effektiv behandling av acne. Introduktion beräknas ske hösten 2008.

Äldrevården i Sverige

Satsningen på den svenska äldrevården begränsas sedan ett tag tillbaka till de kommuner som visat den bästa utvecklingen. Framförallt har utvecklingen varit god i Ängelholms kommun samt i vissa grannkommuner, med en möjlig vidareutveckling bland övriga kommuner i nordvästra Skåne. Även i vissa delar av Göteborg är utsikterna lovande. Samarbetet med stadsdelen Kärra på Hisingen har möjliggjort att närliggande stadsdelen Backa påbörjat en utvärdering av metoden. Besked om eventuellt hyresavtal väntas senare under våren.

Metod och produkter

Biolight® bygger på en patenterad ljusbehandling som hjälper kroppens läkning av inflammatoriska tillstånd. Behandlingsinstrumentet utgörs av en portabel utrustning med storlek som en handflata, försedd med ljusdioder. De olika behandlingarna erbjuds genom kopierings- och patentskyddade Biolight® Biocards (smartcards), som placeras i behandlingsutrustningen.

Snabbare läkning, ökad vårdkvalitet och minskade kostnader

Behandling av kroniska sår som trycksår, diabetiska fotsår och venösa bensår är både kostsamt och smärtsamt. Sårens läkningstid varierar från någon eller några månader upp till flera år. Biolight® är unik eftersom metoden stimulerar och påskyndar kroppens naturliga läkningsprocess utan noterade biverkningar. Kliniska studier visar bland annat att läkningstiden för trycksår halveras, jämfört med konventionell behandling.

Finansiering

Aktieinnehavet i COREM Property Group AB avyttrades under april månad 2008. Försäljningen inbringade cirka åtta miljoner kronor,. I och med denna transaktion är finansieringen av bolaget säkrad för den närmaste tolvmånadersperioden.

Koncernredovisning

Koncernredovisningen omfattar moderbolaget och det helägda dotterbolaget Biolight Patent Holding AB. Ingen försäljning mellan koncernbolagen har ägt rum.

Redovisningsprinciper

Vid upprättandet av denna delårsrapport har samma redovisningsprinciper och beräkningsmetoder använts som i senaste årsredovisningen. Denna delårsrapport har upprättats i enlighet med IAS 34, delårsrapporter och enligt RR31, delårsrapport koncerner. Bolaget tillämpar, i koncernredovisningen, de redovisningsregler som gäller enligt International Financial Reporting Standards (IFRS tidigare benämnt IAS).

Resultat, kassaflöde och likviditet

Försäljningen under årets första tre månaderna uppgick till 684 TSEK (389). Rörelsens kostnader uppgick till 3 900 TSEK (2 910). Periodens rörelseresultat före avskrivningar uppgick till -3 205 TSEK (-2 377). Periodens resultat uppgick till -3 210 TSK (-2 521).

Investeringarna under årets första tre månader uppgick till 68 TSEK (56).

De likvida medlen uppgick per 2008-03-31 till 7 140 TSEK (3 269). Per 2007-12-31 uppgick de likvida medlen till 781 TSEK.

Segmentsredovisning

Bolaget har bara ett segment, varför ingen särskild segmentsredovisning anges.

Leasing

Samtliga leasingavtal redovisas som operationell leasing. Nettoeffekterna på koncernens resultat skulle bli försumbara om RR 6:99 tillämpades.

Årsstämma för verksamhetsåret 2007 äger rum idag den 8 maj 2008.

Styrelsen har beslutat att inte trycka och distribuera årsredovisningen för år 2008. En elektronisk version finns tillgänglig på bolaget och distribueras till dem som önskar. Därutöver finns årsredovisningen även tillgänglig på bolagets hemsida: www.biolight.se

Denna delårsrapport har inte varit föremål för granskning av bolagets revisorer.

Kommande rapporttillfällen

Delårsrapport januari – juni 2008 den 21 augusti 2008

Delårsrapport januari – september 2008 den 22 oktober 2008

Stockholm 2008-05-08

Styrelsen i Biolight AB (publ)

Ytterligare information:

För mer information kontakta Claes Holmberg, verkställande direktör, tel 08-622 52 70

eller 0708- 25 45 47.

Biolight AB (publ) är ett medicintekniskt företag som erbjuder vården lösningar som bygger på företagets patenterade metod för användandet av pulserande monokromatiskt ljus. Företagets metod kortar ner läkningstider, minskar behandlingskostnader och ökar patienternas livskvalitet. Genom systematiskt utförda kliniska prövningar bygger Biolight successivt ut den vetenskapliga basen för att förankra metoden inom sjukvården. Under de senaste åren har Biolight fokuserat på ett fåtal applikationsområden med sårläkning i centrum. Biolightaktien är noterad på Nordic MTF (Nordic Growth Market AB).

Biolight AB (publ), Tomtebogatan 4, 113 39 Stockholm. Tel: 08-622 52 70. Fax: 08-753 67 67.

biolight@biolight.se www.biolight.se

(För fullständig rapport se bifogad fil.)