• LightAir/

Frankrikes främste dressyrryttare tackar Biolight för nyvunna framgångar med känslig stjärnhäst

Marc Boblet, Frankrikes främste dressyrryttare, har efter en tids svårigheter med sin stjärnhäst Noble Dream, återigen placerat sig i den absoluta dressyrtoppen. Senast i de internationella tävlingarna i Addington i Storbritannien, då ekipaget kom tvåa.

Marc Boblets talesperson säger i ett meddelande: ”Marcs och Noble Dreams nyvunna framgångar beror till stor del på de Biolight-behandlingar som hästen fått de senaste 4 månaderna, och Marc vill rikta ett stort och innerligt tack till Biolight.”.

Noble Dream är en makalös men känslig häst, som haft problem med framför allt magsår och ryggsmärtor. Att hästen är i perfekt balans är särskilt viktigt inom dressyren, och regelbundna Biolight-behandlingar har lyckats både lindra och läka Noble Dreams problem.

Marc Boblet rekommenderar nu officiellt Biolight till de dressyrryttare som han tränar och utbildar. Hans uttalande kommer endast en vecka efter att Philippe Rozier, en av Frankrikes bästa hoppryttare, uttalat sig om hur en av hans hästar helt blivit av med sina ryggproblem efter behandling med Biolight och hur han nu vägrar resa utan den.

Det är idag den 26 mars 2015 sista handelsdagen för teckningsoptionen BIOL MTF TO1. Möjlighet till konvertering av teckningsoptioner till aktier ges vid teckning och betalning senast klockan 15.00 den 31 mars 2015. Aktier tecknas till 0,26 kr per aktie där varje option ger rätt att teckna 0,61 aktie. Aktier bokas ut tidigast 15 dagar därefter.

Direktregistrerade optionsinnehavare använder anmälningssedel som skickas in till Aqurat Fondkommission AB. Anmälningssedel återfinns på www.biolightab.se/investerare/teckningsoption-to1. Förvaltarregistrerade optionsinnehavare kontaktar sina förvaltare och meddelar att de vill utnyttja sina teckningsoptioner.

Jenny Carenco, VD, 08-622 52 70, 070-637 76 36

E-post: jenny.carenco@biolight.se

Biolight AB (publ) är ett medicintekniskt företag som erbjuder lösningar som bygger på företagets patenterade metod för användandet av pulserande monokromatiskt ljus. Företagets metod påskyndar kroppens egen förmåga att läka sig själv. Skador som svårläkta sår, inflammationer och smärttillstånd på människor och djur, behandlas effektivt med metoden. Biolightaktien är noterad på Nordic MTF (Nordic Growth Market AB).