Nyemission i Biolight AB (publ) fulltecknad

Styrelsen i Biolight AB fattade den 10 mars 2011, med stöd av bemyndigande från bolagsstämman, beslut om en nyemission av högst 11 168 713 aktier med företrädesrätt för befintliga aktieägare. Teckningskursen var 0,90 kr. Den nu avslutade nyemissionen fulltecknades.

”Det är glädjande att emissionen fulltecknats. Detta möjliggör utökade satsningar för att uppnå en fortsatt kraftfull tillväxt med målsättningen att uppnå lönsamhet under 2012”, säger Biolights VD Pär Olausson Lidö.

Teckningstiden löpte från den 25 mars till den 8 april 2011. Totalt tecknades 11 168 713  aktier vilket innebär att den fulltecknades. Teckning med stöd av företrädesrätt uppgick till 6 640 086 aktier, dvs ca 59%. Teckning utan företrädesrätt uppgick till 4 528 627 aktier. Genom nyemissionen ökar aktiekapitalet i bolaget med 670 122,78 kr och uppgår därefter till 2 345 429,76 kr. Antalet aktier uppgår efter nyemissionen till 39 090 496. Genom nyemissionen tillförs bolaget ca 10 MSEK före emissionskostnader.

För ytterligare information se Biolights hemsida: www.biolight.se eller kontakta

Pär OlaussonLidö, VD Biolight AB, 08-622 52 70, 0702-15 01 11, E-post: par.olausson@biolight.se

Biolight AB (publ) är ett medicintekniskt företag som erbjuder lösningar som bygger på företagets patenterade metod för användandet av pulserande monokromatiskt ljus. Företagets metod kortar ner läkningstider och  minskar behandlingskostnader. Under de senaste åren har Biolight fokuserat på ett fåtal applikationsområden, som behandling av svårläkta sår och skador inom hästsporten. Biolightaktien är noterad på Nordic MTF (Nordic Growth Market AB).